נבחרות צרפת וספרד ייאבקו הערב בסן סירו (ראשון, 21:45) על התואר בגמר ליגת האומות. כמובן ששתי הענקיות מעולם לא זכו בתואר, והן רוצות להניף את הגביע אחרי שפורטוגל עשתה זאת לפני שנתיים כשהמפעל הושק.
אלופת העולם אמנם מגיעה כפייבוריטית, בטח לאחר ה-2:3 הדרמטי על בלגיה בחצי הגמר, אבל הספרדים גם הרשימו מאוד עם 1:2 על אלופת אירופה איטליה. הניצחון הספרדי גם קטע רצף היסטורי של 37 משחקים ללא הפסד של האזורי.
4 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
מחכה לצרפת. לואיס אנריקה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
אמבאפה בטירוף
אמבאפה בטירוף
איך עוצרים אותו? קיליאן אמבאפה מול בלגיה
(צילום: AFP)
גיבור הניצחון על איטליה היה פראן טורס שכבש צמד במחצית הראשונה, אבל גם נפצע ולא בטוח אם יפתח בגמר. המאמן לואיס אנריקה התייחס לעניין: "אנחנו לא מתכוונים לסכן אף שחקן, ואם טורס לא יוכל לשחק, יהיה מישהו שיחליף אותו".
לאחר מכן המאמן דיבר על היריבה: "הם לא צריכים הרבה כדי לנצח, אבל אנחנו לא מתכוונים לשנות את שיטת המשחק שלנו בגלל זה. ברמה האישית, צרפת היא הנבחרת הטובה בעולם. יש להם שחקנים ברמה הגבוהה ביותר, ונצליח לנצח רק אם נהיה טובים יותר כקבוצה".
בכלל, ספרד יכולה אולי להישען על המאזן מול צרפת בשלושת המשחקים הרשמיים האחרונים ביניהן - שני ניצחונות ותיקו. בששת המפגשים שקדמו לאלה, ספרד הפסידה חמש פעמים לצרפת והוציאה תיקו בודד.
4 צפייה בגלריה
טורס חוגג
טורס חוגג
בספק לגמר. פראן טורס חוגג מול איטליה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
בנזמה בטירוף
בנזמה בטירוף
סוללה של כוכבים. קארים בנזמה
(צילום: AP)
אחרי הכישלון של נבחרת הטריקולור ביורו האחרון, המאמן דידייה דשאן רוצה לתקן עם תואר אירופי. "אנחנו לא מגיעים כפייבוריטים למפגש", אמר דשאן. "לספרד יש שחקנים צעירים ולנו יש יותר ניסיון, אבל אי אפשר להגיד שאנחנו פייבוריטים. קשה מאוד לקחת מהם את הכדור, אפשר ללחוץ אותם, אבל קשה למנוע מהם לשלוט בכדור. הניצחון נגד בלגיה היה חשוב עבורנו. אנחנו צרפת ודורשים מאיתנו להיראות טוב. הצגנו הרבה אופי וזה היה מאוד חשוב לנו".
על הבלם אמריק לאפורט, שבחר לייצג את ספרד במקום צרפת: "לא דיברתי איתו מאז. אני שמח בשבילו על ההחלטה הזו. הוא שחקן חשוב עבור ספרד. אני לא יכול להגיד שום דבר, זו הייתה החלטה שלו ואני מכבד אותה. מאחל לו שיצליח".
הקפטן הוגו לוריס הוסיף: “זה משחק חשוב, אבל אלה לא אותן תחושות כמו לשחק בגמר היורו או בגמר מונדיאל. זה תואר ואנחנו רוצים לזכות בו. המשחק נגד בלגיה החזיר לנו את הביטחון, בטח אחרי ההפסד לשווייץ בשמינית גמר היורו. היה לנו יום אחד פחות לנוח, אבל אני מקווה שיהיו לנו אנרגיות גבוהות. איך נחגוג אם נזכה? כל דבר בזמן שלו".