המשחק הגדול ביותר בכדורגל הספרדי ייערך מחר (שבת, 17:15), כאשר ברצלונה תארח את ריאל מדריד לקלאסיקו הראשון של העונה במסגרת המחזור ה-11 בלה-ליגה. הבלאנקוס מוליכים את הטבלה עם 25 נקודות, כאשר האלופה נמצאת במקום השלישי, נקודה אחת פחות מיריבתה הגדולה.
בברצלונה יחסרו את ז'ול קונדה, פדרי, וסרג'י רוברטו הפצועים, אך במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, סיפר צ'אבי כי רוברט לבנדובסקי חזר להתאמן, לראשונה מאז שנפצע בקרסול. מאמן הקטלאנים נשאל האם הפולני יוכל לשחק מחר, אך הוא העדיף לשמור את הקלפים קרוב לחזה: "הוא מרגיש טוב, הוא התאמן היום, וזה נראה טוב - אבל אני לא מעוניין להוסיף עוד פרטים בשלב זה. חכו ותראו מחר".
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי
שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי
יוכל לשחק בקלאיסקו? רוברט לבנדובסקי
(ALBERT GEA/Reuters)
בעקבות הפציעות ממנה סבלה ברצלונה בתקופה האחרונה, מספר שחקנים צעירים קיבלו הזדמנויות - ולקחו אותן בשתי ידיים (או רגליים). מעבר ללאמין ימאל בן ה-16, שהפך לשחקן הרכב קבוע מפתיחת העונה, פרמין לופס ומארק גיו כבשו שערים והוכיחו שהם שייכים לרמות הגבוהות. "שחקני הבית הם יתרון משמעותי מבחינתנו", אמר צ'אבי. "הם מבינים החשיבות של משחקים כאלה".
על היריבה עצמה אמר צ'אבי: "ריאל שינתה את השיטה שלה מאז הגעתו של ג'וד בלינגהאם. אסור לנו לאפשר מרווחים לוויניסיוס ורודריגו. נצטרך גם לשלוט ברגשות שלנו. כמעט אף פעם אין פייבוריטית במשחקים בין שתי הקבוצות. אי אפשר לדעת מה יהיה, הסיכויים הם 50-50 לכל צד".
ברצלונה אומנם מגיעה למשחק מהמקום השלישי, אך בניגוד לקבוצה של קרלו אנצ'לוטי, היא עדיין לא הפסידה העונה. מעבר לכך, בארסה מגיעה לקלאסיקו לאחר שניצחה את כל שבעת משחקי הבית שלה העונה בכל המסגרות. צ'אבי: "זה יהיה מדהים אם נשיג מול ריאל את הניצחון הביתי השמיני ברציפות שלנו".

בלינגהאם כשיר, בריאל בונים עליו

ג'וד בלינגהאם הוא ללא ספק הכוכב הגדול ביותר של ריאל מדריד העונה. הרכש הנוצץ שהגיע מדורטמונד כבש שמונה שערים בתשעה משחקי ליגה בהם נטל חלק, כאשר בעונה שעברה בגרמניה הייתה לו כמות דומה בכל 31 המחזורים בבונדסליגה. בימים האחרונים היה חשש סביבו שהוא לא יהיה כשיר לקלאסיקו, אך החשש הזה הוסר והבלאנקוס נשמו לרווחה.
2 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
בריאל נשמו לרווחה כשגילו שהוא כשיר. ג'וד בלינגהאם
(Pierre-Philippe MARCOU / AFP)
מאמן המוליכה, קרלו אנצ'לוטי: "מבחינתי, העובדה שבלינגהאם כשיר למשחק היא הדבר הכי משמעותי. הוא במאה אחוז כשירות ואנחנו נשחק במערך הרגיל שלנו - נהיה מרוכזים בעצמנו".
על ברצלונה: "זו קבוצה נהדרת, יש לה שחקנים מעולים גם בהתקפה וגם בהגנה. יש להם כמה כישרונות גדולים כמו לאמין ימאל ופרמין לופס, אבל גם לנו יש שחקנים צעירים מצוינים כמו בלינגהאם, טשואמני, קמאבינגה וגם עוד שחקנים שגדלו בקבוצת הנוער של המועדון. אנחנו מצפים למשחק קשה, כמו כל המפגשים עם בארסה".