אחרי הדרמה הגדולה אחה"צ והחרם של ויניסיוס והמשלחת של ריאל מדריד, טקס כדור הזהב לשנת 2024 יצא לדרך, כאשר, קשר מנצ'סטר סיטי, רודרי, צפוי להיות המנצח הגדול של הערב בעקבות סערה שחוללה ריאל מדריד - בעקבות ידיעה שהגיעה אליה כי ויניסיוס ג'וניור לא יזכה בתואר. מי שכן זכה עבור הבלאנקוס היה קרלו אנצ'לוטי, שנבחר למאמן השנה. כצפוי: לאמין ימאל נבחר לכדורגלן הטוב ביותר עד גיל 21 והארי קיין לכובש הטוב ביותר. שוער השנה - אמיליאנו מרטינס.
בסיום האירוע היוקרתי, שנערך כמיטב המסורת בפריז ומאורגן על ידי המגזין "פראנס פוטבול", יוכרז כדורגלן השנה. לצד זאת, יוכרזו כדורגלנית השנה, מאמן ומאמנת השנה ועוד.
5 צפייה בגלריה
רודרי בכניסה לטקס כדור הזהב
רודרי בכניסה לטקס כדור הזהב
רודרי בכניסה לטקס כדור הזהב יחד עם בת זוגו לורה איגלסיאס
(צילום: Laura Iglesias REUTERS/Sarah Meyssonnier)
כאמור, על הטקס השנה העיבה הסערה והזעם של ריאל מדריד סביב הידיעה שוויניסיוס לא יזכה בתואר כדורגלן השנה אלא כוכב מנצ'סטר סיטי, רודרי, מה שגרם למשלחת של הבלאנקוס, שכללה את הנשיא פלורנטינו פרס, המאמן קרלו אנצ'לוטי והשחקנים ג'וד בלינגהאם, קיליאן אמבאפה, אנטוניו רודיגר, דני קרבחאל, ארדה גולר - וכמובן גם את הכוכב הברזילאי - להחליט בהפגנתיות לא להגיע לפריז.
"אם הקריטריונים של הפרס לא מעניקים לויניסיוס את הניצחון, אז אותם קריטריונים צריכים להצביע על (דני) קרבחאל כמנצח", אמרו בריאל מדריד בעקבות ההחלטה. "מכיוון שזה לא היה המקרה, ברור שכדור הזהב לא מכבד את ריאל מדריד. וריאל מדריד לא הולכת למקום שלא מכבדים אותה".
פרס כדור הזהב מוענק על יכולת אישית לצד הישגים קבוצתיים בתקופה שבין 1 באוגוסט 2023 ל-31 ביולי 2024. במהלך הזמן הזה רודרי זכה באליפות עם מנצ'סטר סיטי והיה עוגן משמעותי בזכייה של נבחרת ספרד ביורו 2024 שנערך במהלך חודש יוני ואף נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר.
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
הדרמה של הערב. ויניסיוס
(צילום: OSCAR DEL POZO / AFP)
5 צפייה בגלריה
לואיס דה לה פואנטה
לואיס דה לה פואנטה
אלוף אירופה, בין ראשוני האורחים. לואיס דה לה פואנטה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
אל המקום העשירי בפרס כדור הזהב הגיע חלוץ באיירן מינכן הארי קיין, בזכות יכולת הכיבוש הפנמונלי בבונדסליגה וההעפלה לגמר יורו 2024 עם נבחרת אנגליה. טוני קרוס, בזכות עונה חלומית עם ריאל מדריד הגיע אל המקום התשיעי, ומיד אחריו לאמין ימאל (8) הצעיר, שהפך הקיץ לשחקן הצעיר ביותר שזכה ביורו. חלוץ אינטר לאוטארו מרטינס סיים שביעי, קליאן אמבאפה, שכאמור, לא הגיע לטקס נבחר למקום השישי, והכובש הפנומנלי של סיטי, ארלינג הולאנד חמישי.
השחקנים במקומות ה-11 עד ה-29:
11. פיל פודן (מנצ'סטר סיטי) 12. פלוריאן וירץ (באייר לברקוזן) 13. דני אולמו (ברצלונה) 14. אדמולה לוקמן (אטלאנטה) 15. ניקו וויליאמס (אתלטיק בילבאו) 16. גרניט ג'אקה (באייר לברקוזן) 17. פדריקו ואלוורדה (ריאל מדריד) 18. אמיליאנו מרטינס (אסטון וילה) 19. מרטין אודגור (ארסנל) 20. הקאן צ'אלהנולו (אינטר)
21. בוקאיו סאקה (ארסנל) 22. אנטוניו רודיגר (ריאל מדריד) 23. רובן דיאש (מנצ'סטר סיטי) 24. סאליבה (ארסנל) 25. קול פאלמר (צ'לסי) 26. דקלן רייס (ארסנל) 27. ויטיניה (פריז סן ז'רמן) 28. אלכס גרימאלדו (באייר לברקוזן) 29. מאטס הומלס וארטיום דובביק (רומא)
5 צפייה בגלריה
לאמין ימאל עם פרס השחקן הצעיר של השנה בטקס כדור הזהב
לאמין ימאל עם פרס השחקן הצעיר של השנה בטקס כדור הזהב
לאמין ימאל עם פרס השחקן הצעיר של השנה בטקס כדור הזהב
(REUTERS/Sarah Meyssonnier)
שיאן הזכיות בתואר הוא כמובן לאו מסי, שגרף את הפרס שמונה פעמים, כולל בשנה שעברה. במקום השני נמצא הנמסיס של "הפרעוש", כריסטיאנו רונאלדו, עם חמש זכיות. לאחר מכן ברשימה מופיעים מרקו ואן באסטן, מישל פלאטיני ויוהאן קרויף עם שלוש זכיות ואז רונאלדו (הברזילאי), קרל-היינץ רומיניגה, קווין קיגן, פרנץ בקנבאואר ואלפרדו די סטפנו עם שתי זכיות.
כאמור, בקטגוריית כדורגלן השנה עד גיל 21 (פרס הקופה), זכה כצפוי כוכב ברצלונה לאמין ימאל (17), שגם הפך לראשון מתחת לגיל 18 שזוכה בפרס. הספרדי עקף בדרך לתואר את ארדה גולר (2, ריאל מדריד) וקובי מיינו (3, מנצ'סטר יונייטד).
5 צפייה בגלריה
הארי קיין עם פרס הכובש המצטיין של השנה בטקס כדור הזהב
הארי קיין עם פרס הכובש המצטיין של השנה בטקס כדור הזהב
הארי קיין עם פרס הכובש המצטיין של השנה בטקס כדור הזהב
(FRANCK FIFE / AFP)
בגביע הכובש המצטיין זכה חלוץ באיירן מינכן האנגלי, הארי קיין. "זה היה פרק חדש עבורי. לנסוע לגרמניה, לקחת את המשפחה שלי איתי לחוויה חדשה, לא ידעתי למה לצפות", אמר החלוץ לאחר הזכייה. "אני חושב שכדי להיות חלוץ טוב נדרשת הרבה עבודה קשה, אמונה בעצמך. לא משנה בן כמה אתה , אתה צריך להמשיך לפרוץ את הגבולות ולראות כמה רחוק אתה יכול להגיע".
בתואר שוער השנה זכה בפעם השנייה ברציפות שוער אסטון וילה, אמיליאנו מרטינס, שאחרי הזכייה במונדיאל חגג השנה עם נבחרתו זכייה בקופה אמריקה. "זה רגע ענק בשבילי", אמר השוער הארגנטיני בעקבות הזכייה. "תמיד חלמתי לשחק משחק אחד בנבחרת הלאומית, לבוא בתור בחור צעיר כל כך לאנגליה, לאסטון וילה ולנבחרת הלאומית. הזכייה שנה אחרי שנבה היא כבוד גדול בשבילי, עבור המשפחה שלי והחברים".
גם הכדורגלנית אייטנה בונמטי זכתה בתואר שחקנית השנה בפעם השנייה ברציפות. אמה הייז (צ'לסי) נבחרת למאמנת השנה.