הלם ואכזבה בפריז סן ז'רמן לאחר ההדחה אמש (רביעי) מהגביע הצרפתי כבר בשלב שמינית הגמר לאחר הפסד 2:1 למארסיי - יריבתה השנואה. האלופה נקלעה לפיגור לאחר פנדל מדויק של אלכסיס סאנצ'ס (31), כאשר שער של שוויון סרחיו ראמוס (45+2) נענה בשער של רוסלן מאלינובסקי - ולזה לקבוצה של כריסטוף גאלטייה לא הייתה תשובה.
כעת תתרכז פ.ס.ז' בשני התארים המרכזיים שעוד באפשרותה לזכות - אליפות צרפת וליגת האלופות. בליגה מחזיקה הקבוצה מעיר הבירה ביתרון של שמונה נקודות על פני אותה מארסיי שהדיחה אותה, וממוקמת במקום השני. באירופה מצפה לה קרב מרתק מול באיירן מינכן בשמינית הגמר, אותה תפגוש פעמיים ב-14 בפברואר (עוד חמישה ימים) וב-8 במרץ.
2 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי עם מרקיניוס
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי עם מרקיניוס
הלם בפ.ס.ז'. לאו מסי עם מרקיניוס
(AFP)
"ידענו שהם יפעילו לחץ על הכדור", אמר הקפטן המאוכזב מרקיניוס לאחר ההדחה מהגביע. "לא הצלחנו לפרוץ את המערך שלהם. עשינו גם מספר טעויות שעלו לנו ביוקר. אין עוד מה להוסיף, אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לשפר. זה כואב מאוד כי מדובר בהדחה מהגביע מול יריבה גדולה שלנו. רצינו לחזור לפריז עם ניצחון וכרטיס לשלב הבא. אנחנו חייבים להיות טובים יותר, לעבוד קשה ולהמשיך קדימה".
בתקשורת הצרפתית ייחסו הרבה חשיבות להיעדרו של קיליאן אמבאפה הפצוע, וראו בכך הסיבה העיקרית להתקשרות של פ.ס.ז' אתמול ולהדחתה בסופו של דבר מהגביע. "נראה כי בלעדיו לפ.ס.ז' אין את אותו כוח התקפי", נכתב. "ההיעדרות שלו מאפשרת לקבוצות כמו מארסיי להפעיל לחץ גבוה ולגרום בעיות גדולות לקו האחורי".

חגיגות במארסיי

מנגד, בקרב המנצחת חגגו על כר הדשא בסיום הניצחון. מפגש הליגה בין השתיים שנערך בפארק דה-פרינס הסתיים בניצחון האלופה, וכעת בקבוצה מדרום צרפת הצליחו לשמח את אוהדיהם, שכידוע מתעבים את היריבה מעיר הבירה.
"שיחקנו טוב מאוד", שיבח מאמן מארסיי איגור טודור את שחקניו בסיום. "השחקנים יכולים להיות גאים בצורה בה הם שיחקו. הם הפעילו לחץ מצוין על יריבה קשה מאוד ושמרו על קצב גבוה לאורך כל המשחק. שיפרנו את משחק ההגנה שלנו בצורה משמעותית".
2 צפייה בגלריה
שחקני מארסיי חוגגים
שחקני מארסיי חוגגים
שחקני מארסיי חוגגים
(AFP)
במחזור הקרוב בליגה הצרפתית תצא מארסיי למשחק חוץ מול קלרמון. הקבוצה של איגור טודור תארח שוב את פריז סן ז'רמן עוד במהלך החודש הזה, הפעם במסגרת הליגה, במחזור ה-25.