כריסטין סינקלייר היא אגדה, לא רק בקנדה, אלא בכלל בכדורגל הנשים העולמי. המספרים שלה מדברים בעד עצמם - 190 שערים ב-323 הופעות במדים הלאומיים, אף שחקנית לא כבשה יותר ממנה בכדורגל הנבחרות.
הבוקר (שישי) - ובגיל 40, החלוצה והקפטנית הקנדית פספסה הזדמנות לרשום היסטוריה, במשחק הראשון של נבחרתה במונדיאל הנשים הנוכחי, שהסתיים ב-0:0 מול ניגריה בבית 2. סינקלייר החמיצה פנדל ולא הצליחה לכבוש במונדיאל שישי בקריירה - הישג שאף אחד או אחת עדיין לא רשם.
4 צפייה בגלריה
סינקלייר, רגע אחרי החמצת הפנדל
סינקלייר, רגע אחרי החמצת הפנדל
סינקלייר, רגע אחרי החמצת הפנדל
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
4 צפייה בגלריה
סינקלייר, רגע אחרי החמצת הפנדל
סינקלייר, רגע אחרי החמצת הפנדל
אנאדוזי מונעת מסינקלייר להיכנס לספרי ההיסטוריה
(צילום: AP Photo/Hamish Blair)
למעשה רק שלושה כבשו בחמישה גביעי עולם שונים: כריסטיאנו רונאלדו, מרתה וסינקלייר. לקנדית ניתנה היום, כאמור, הזדמנות להיפרד מהחבורה, אבל היא ראתה איך הפנדל אותו בעטה בדקה ה-51 נעצר על-ידי שוערת ניגריה, צ'יאמקה אנאדוזי, הצעירה מהחלוצה ב-18 שנה.
הקנדיות, האלופות האולימפיות מטוקיו, היו טובות יותר ממי שרק במונדיאל האחרון סיימה במקום הרביעי, אך לא מצאו את הרשת. שבע דקות בתוך תוספת הזמן הורחקה דבורה אביודון הניגרית בכרטיס אדום ישיר. קנדה תפגוש בעוד חמישה ימים את אירלנד, בעוד ניגריה תשחק מול המארחת אוסטרליה.
"אנחנו חייבות להמשיך הלאה מהר מאוד", אמרה בסיום מאמנת קנדה, בברלי פריסטמן. "אתה יכול ללכת לאיבוד ולהיות ממש מבולבל ממשחק כזה. כמובן שכולנו הרוסים. לא השגנו שלוש נקודות, אבל בסופו של יום קיבלנו אחת ולקחנו שתיים מנבחרת אחרת".
4 צפייה בגלריה
סינקלייר
סינקלייר
תשבור את השיא במשחק הבא? סינקלייר
(צילום: WILLIAM WEST / AFP)
בבית 1, שווייץ הזיעה לא מעט לפני שגברה 0:2 על הפיליפינים. רמונה בשמן כבשה את הראשון בפנדל (45), סריינה פיובל הכפילה (64). השווייצריות טיפסו לפסגה והורידו את המארחת ניו זילנד (0:1 על נורבגיה) למקום השני.
בית 3 נפתח עם 0:3 קליל של ספרד, אחת המועמדות ללכת עד הסוף, מול קוסטה ריקה. כל השערים נכבשו תוך שש דקות במחצית הראשונה. ולריה דל קמפו פתחה את הסכר (21, עצמי), איתנה קונקה הכפילה (23) ואסתר גונסאלס חתמה (27). ג'ניפר הרמוסו עדו הספיקה להחמיץ פנדל בהמשך (34).
4 צפייה בגלריה
נבחרת ספרד חוגגת
נבחרת ספרד חוגגת
נבחרת ספרד חוגגת
(צילום: Marty MELVILLE / AFP)
פורסם לראשונה: 08:27, 21.07.23