עידן חדש בצד הכחול של ליברפול: קבוצת פרידקין מארה"ב הגיעה לסיכום על רכישתה של אברטון מהפרמייר-ליג תמורת סכום שמוערך ב-550 מיליון אירו.
קבוצת פרידקין, שמובלת על ידי דן פרידקין ובנו ראיין, כבר מחזיקה בבעלות על רומא האיטלקית. הונו של דן פרידקין מוערך ב-7.6 מיליארד דולר והוא מגיע מעסקי המלונאות והרכבים, כשבין היתר הוא משווק את טויוטה בארה"ב. הבעלים הנוכחי של אברטון הוא איש העסקים הבריטי-איראני פרהאד מושירי.
1 צפייה בגלריה
שחקני אברטון
שחקני אברטון
שחקני אברטון
(צילום: Reuters/Craig Brough)
אברטון, קבוצה עתירת מסורת שלא זכתה בתואר משמעותי מאז 1995, מתמודדת בשנים האחרונות עם קשיים כלכליים ומאבקי הישרדות בליגה. הקבוצה מתכננת לעזוב את אצטדיונה הוותיק, גודיסון פארק, בסוף העונה הנוכחית ולעבור לאצטדיון חדש ומודרני. בשבועות האחרונים מי שהתקרב לרכישה היה אמריקאי אחר, ג'ון טקסטור, שמחזיק 45 אחוז מקריסטל פאלאס. אך העסקה נתקעה כי הוא חייב למכור את המניות שלו בקריסטל פאלאס.
אברטון פתחה את העונה בצורה גרועה במיוחד והשיגה רק נקודה בחמשת המחזורים הראשונים, כמו שהדברים נראים כרגע גם העונה היא תיאבק נגד הירידה לליגת המשנה. הקבוצה זכתה בעבר תשע פעמים באליפות אנגליה (הזכייה האחרונה ב-1987), והוסיפה חמישה גביעים (האחרון ב-1995).
על פי דיווחים באנגליה, קבוצת פרידקין כבר הלוותה לאברטון 200 מיליון ליש"ט, סכום שעשוי להיות מומר להון עצמי כחלק מהעסקה. מהלך זה עשוי לסייע בייצוב מצבו הפיננסי של המועדון ולתמוך בתוכניות הפיתוח העתידיות שלו. הרכישה צפויה להפוך לרשמית לאחר שתאושר ע"י רשויות הכדורגל באנגליה.