מה אפשר לאחל לקבוצה שכבר השיגה הכל. אחרי שזכתה ארבע פעמים ברציפות באליפות אנגליה, שיא היסטורי מאז נוסדה הליגה האנגלית ב-1888, הוכיחה מנצ'סטר סיטי בעונה שחלפה שהיא בלתי שבירה. השאלה היחידה שנותרה פתוחה, רגע לפני שתיפתח את עונת 2024/25 נגד צ'לסי (ראשון, 18:30), היא עד הקבוצה של פפ גווארדיולה רעבה?
"כולם רוצים לקחת מאיתנו את הכתר", אמר המנג'ר הכל יכול לקראת העונה שיוצאת לדרך, "מנצ'סטר יונייטד ביזבזה יותר כסף מאיתנו, זה לא חדשות. זה חדשות רק אם סיטי מבזבזת כסף". אבל עם כל הכבוד לכסף של היריבה העירונית, אם משהו יכול להרוס לסיטי את העונה, זה דווקא ההליך שמתנהל נגדה בהתאחדות לכדורגל. סיטי מואשמת בין השאר בכך שמסרה דיווחים פיננסיים כוזבים, שעלולים לגרור הפחתת נקודות, ואפילו הורדת ליגה במקרה הקיצוני. בכל מקרה, הדיווחים באנגליה מצביעים על כך שנקבל תוצאה ברורה של ההליך רק בתום העונה, כך שהאליפות ככל הנראה לא תוכרע בבית הדין.
4 צפייה בגלריה
מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי
מי יעצור אותה? מנצ'סטר סיטי
(צילום: David Rogers/Getty Images)
אולי בגלל זה, סיטי לא השתוללה בקיץ הנוכחי. היא רשמה שיא העברות, אבל עבור שחקן שמכרה - חוליאן אלבארס עבר לאתלטיקו מדריד תמורת 95 מיליון אירו. ועל אף שמדובר בשחקן בפרופיל גבוה, אלבארס תיפקד בעיקר כמחליף של ארלינג הולאנד, כך שבשורה התחתונה לא מדובר בפגיעה משמעותית בסגל של התכולים.
קווין דה בריינה נשאר אצל האלופה, לפחות לעונה הנוכחית, למרות דיווחים כי כבר סיכם בליגה הסעודית. בכל מקרה, בקבוצה כבר חושבים על מחליף לפנומן הבלגי, ורוצים מאוד להחתים את אברצ'י אזה מקריסטל פאלאס, שעלותו צפויה לנוע בין 70 ל-80 מיליון אירו. הסיבה שינסו בקבוצה לזרז את העסקה, היא פציעתו של הנורבגי אוסקר בוב, שהיה אמור לפרוץ השנה ולקבל דקות משמעותיות אבל שבר את הרגל וגמר את העונה.
4 צפייה בגלריה
אברצ'י אזה
אברצ'י אזה
מועמד לקישור. אזה
(צילום: Reuters/Matthew Childs )
4 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי רודרי
שחקן מנצ'סטר סיטי רודרי
חוזר לעונה חדשה אחרי קיץ מושלם. רודרי
(Justin Setterfield/Getty Images)
עוד שם בולט ברשימה הוא ברונו גימראייש מניוקאסל, שגם הוא צפוי לעלות לסיטי ביוקר. הברזילאי היה אחד השחקנים הכי טובים של ניוקאסל בשנתיים הקרובות, אבל היא תיאלץ להיפטר ממנו עקב בעיות פייר-פליי משלה.
אופציה שנראית לא ריאלית כל כך היא החתמת רודריגו מריאל מדריד. מעמדו של הברזילאי בריאל מדריד נפגע עקב הגעתו של קיליאן אמבאפה, אבל בספרד מדווחים שהוא נחוש להישאר למרות העניין שהוא מעורר בסיטי ובקבוצות נוספות בצמרת האירופית. אם המעבר הזה ייצא לפועל, אלופת אנגליה תצטרך לשלם לאלופה הספרדית לפחות 100 מיליון יורו.
זאת כנראה תהיה העונה האחרונה של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי, הוא הודה שהוא רצה לסיים את החוזה כבר בשנה שעברה אבל נשאר לעוד עונה בסופו של דבר. "אנחנו נלך על הכל העונה", הצהיר אחרי הניצחון על מנצ'סטר סיטי במגן הקהילה. השאלה היא כמה דלק נשאר לו. מצד שני, זה גם מה שאמרו בעונה שעברה.
4 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ והולאנד אחרי הזכייה במגן הקהילה
(צילום: REUTERS/Toby Melville)
עייפות ושחיקה כנראה לא קיימים בלקסיקון של מנצ'סטר סיטי. גם אם לא יגיע רכש נוצץ עד סוף חלון ההעברות, היא מחזיקה בכוכבים שאין לאף קבוצה. ארלינג הולאנד בעונתו השלישית באנגליה ימשיך לחורר רשתות, ובקישור יש את רודרי שבעיניי רבים הוא השחקן הטוב בעולם היום. הספרדי מגיע אחרי קיץ מושלם מבחינתו, שהסתיים בזכייה ביורו וזכייה גם בתואר השחקן המצטיין של הטורניר שהתקיים בגרמניה. הוא כרגע המועמד המוביל לזכייה בכדור הזהב 2024 ולא נראה שיש משהו שיכול למנוע ממנו את הזכייה הזו. ועד לא הזכרנו את פיל פודן, שחקן העונה שעברה בפרמייר-ליג בגיל 24.
עם שני שחקנים כאלה ומנג'ר שזכה בשש אליפויות בשמונה עונות, נראה שהיריבה הגדולה ביותר של מנצ'סטר סיטי היא לא אחרת מאשר מנצ'סטר סיטי. היא רק צריכה לדאוג שהריקוד האחרון (כנראה) של פפ גווארדיולה יסתיים באליפות.