ערן זהבי קבע הערב (שבת) ציון דרך מרשים במיוחד בקריירה המופלאה שלו כשהשווה את שיא הכיבושים ההיסטורי של אלון מזרחי לכדורגלן ישראלי, העומד על 334 שערים.
חלוץ פ.ס.וו איינדהובן כבש את השער הרביעי ב-2:5 מול כרונינגן בליגה ההולנדית, ובכך השווה את השיא שקבע חלוץ העבר. הנתון מתייחס לכלל השערים שהובקעו במשחקים רשמיים לאורך הקריירה.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג עם חבריו
ערן זהבי חוגג עם חבריו
ערן זהבי. אחד ויחיד
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
זהבי כובש
זהבי כובש
זהבי במדי נבחרת ישראל. יש עוד שיאים לשבור
(צילום: EPA)
בשבת שעברה שבר זהבי בצורת של שישה משחקים ללא שער כשהבקיע בניצחון על קאמבור בליגה ההולנדית. בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות הוא להט עם שלושער ובישול ב-1:5 הגדול של פ.ס.וו על גלאטסראיי, ולאחר מכן עברה הקבוצה בסיבוב השלישי את מיטיולן הדנית. לצערו הוא לא הצליח לעזור השבוע לקבוצתו בפלייאוף ליגת האלופות, היא הודחה על-ידי בנפיקה (2:1 בסיכום) ונשרה לשלב הבתים בליגה האירופית.
למרות זאת, איינדהובן פתחה את העונה היטב בזירה המקומית, הביסה את איאקס 0:4 בסופרקאפ ההולנדי (מגן יוהאן קרויף) ועומדת על שני ניצחונות בשני מחזורים בליגה.
לזכות זהבי עומדים עוד מספר שיאים מרשימים. בעונת 2015/16 במדי מכבי תל אביב הוא כבש 35 שערי ליגה ושבר את שיא השערים לעונה אחת בליגת העל שהיה שייך לניסים אלמליח ז"ל. ב-2019 במדי גוואנגז'ו R&F שבר את שיא השערים לעונה אחת בליגה הסינית והעמיד אותו על 29.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
מכונת שערים שפרצה בגיל מאוחר יחסית. זהבי בפעולה
(צילום: getty images)
ואיך החלוקה לפי קבוצות? לזהבי היו 12 שערים במדי עירוני רמת השרון, 42 שערים בהפועל תל אביב, שניים בפאלרמו האיטלקית, 127 שערים במכבי תל אביב, 103 כיבושים בגוואנגז'ו ו-22 עד כה באיינדהובן. בנבחרת ישראל עומדים לזכותו כיום 26 שערים.
לזהבי נותרו עוד מספר אתגרים אישיים בקנה – מלבד שבירת השיא כמובן והתייצבות לבדו בפסגה. בין השאר, הוא בוודאי ישמח להפוך למלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים: כרגע הוא רחוק שבעה שערים ממוטל'ה שפיגלר, המוביל את הרשימה עם 33 כיבושים במדים הלאומיים.