לאחר שזכתה באליפות במחזור האחרון של הפרמייר-ליג, מנצ'סטר סיטי תנסה להשלים היום (שבת, 17:00) דאבל כשתפגוש את מנצ'סטר יונייטד לדרבי בגמר הגביע האנגלי בוומבלי. השתיים נפגשו בגמר של מפעל הכדורגל הוותיק בתבל גם בשנה שעברה, אז ניצחה הקבוצה של פפ גווארדיולה 1:2.
סיטי, שגם נישאת על רצף של שבעה ניצחונות בכל המסגרות, רוצה לזכות בגביע בפעם השביעית בתולדותיה. זהו המשחק ה-58 שלה העונה, כולל הסופרקאפ האירופי ביוון ושני משחקים במסגרת גביע העולם למועדונים בסעודיה. "כל האוהדים שלנו מגיעים ללונדון. זה המשחק האחרון של העונה, מאמץ אחרון", אמר על כך פפ. האלופה הטריה ניצחה את היריבה העירונית בשני המפגשים בין הקבוצות העונה בליגה ובשישה מתוך שבעת המפגשים האחרונים, אבל פפ הזהיר: "השחקנים מרגישים את זה, יודעים את זה, שזה יהיה משחק שונה לחלוטין מאשר בפרמייר-ליג".
3 צפייה בגלריה
גווארדיולה טן האח
גווארדיולה טן האח
שוב נפגשים בגמר הגביע האנגלי. פפ וטן האח
(צילום: AP, AFP)
0:7 מטורף לג'ירונה, שלושער ענק לדובביק
(באדיבות one)
סיטי, שהפכה לקבוצה הראשונה באנגליה שזוכה בארבע אליפויות ברציפות, תנסה להשלים דאבל שלישי בתולדותיה, דבר שהושג בעבר רק על ידי מנצ'סטר יונייטד (1993/94, 1995/96 ו-1998/99) וארסנל (1970/71, 1997/98 ו-2021/02). הקבוצה של פפ עשתה זאת ב-2018/19 וב-2022/23, ויכולה להפוך לראשונה שזוכה בדאבל פעמיים ברציפות. "אם ההיסטוריה נותנת לנו הזדמנות לעשות משהו שלא נעשה קודם, ננסה לעשות זאת. אולי זו תהיה מוטיבציה נוספת לשחקנים", אמר פפ.
יונייטד תגיע לאצטדיון הלאומי כשברקע דווח השבוע באנגליה כי אריק טן האח יסיים את תפקידו לאחר המשחק גם במקרה של ניצחון, זאת לאחר שהקבוצה רשמה את העונה הגרועה ביותר שלה בעידן הפרמייר-ליג כשסיימה במקום השמיני בלבד, 31 נקודות מאחורי סיטי, ועם מאזן שערים שלילי של -1. היא גם סיימה במקום האחרון בבית שלה בליגת האלופות. אגב, זכייה בגמר הגביע האנגלי לא הספיקה עבור לואי ואן חאל, שפוטר ב-2016 יומיים אחרי שיונייטד ניצחה את קריסטל פאלאס בוומבלי.
3 צפייה בגלריה
שחקניו יונייטד
שחקניו יונייטד
עונת בלהות. שחקני יונייטד מאוכזים
(צילום: Reuters/Matthew Childs)
השדים האדומים חייבים לנצח כדי לשחק באירופה בעונה הבאה, כשזכייה בגביע ה-13 בתולדות המועדון (ראשונה מאז אותה זכייה ב-2016) תעניק להם כרטיס לליגה האירופית. "באתי לכאן כדי לזכות בתארים", הצהיר לקראת הגמר טן האח, שבעונה שעברה - הראשונה שלו ביונייטד - זכה בגביע הליגה.
מי שהוזכרו כמועמדים להחליף את טן האח הם קיראן מקנה, שנבחר למאמן העונה בצ'מפיונשיפ לאחר שהוביל את איפסוויץ' הצנועה לעלייה לפרמייר-ליג, רוברטו דה זרבי, שעזב לאחרונה את ברייטון, מאוריסיו פוצ'טינו, שפוטר במפתיע מצ'לסי, ותומאס טוכל שעזב את באיירן מינכן אחרי עונת בלהות.
3 צפייה בגלריה
סיטי מניפה את האליפות
סיטי מניפה את האליפות
גם אוהדי צ'לסי וניוקאל יעודדו אותם. שחקני סיטי חוגגים עוד אליפות
(צילום: REUTERS/Molly Darlington )
לא רק אוהדי הקבוצות ממנצ'סטר יעקבו היום אחרי האירועים בוומבלי, אלא גם אלה של צ'לסי וניוקאסל. ניצחון של סיטי יעניק לצ'לסי, שסיימה את העונה במקום השישי, את הכרטיס לליגה האירופית, ולניוקאסל, שסיימה את העונה במקום השביעי, את הכרטיס לקונפרנס-ליג. ניצחון של יונייטד ישים את צ'לסי במפעל השלישי בחשיבותו וישאיר את ניוקאסל מחוץ לאירופה.