סלטיק - בצעד תקיף - הודיעה הערב (שלישי) כי ייאסר על ארגון אוהדי הקבוצה "הבריגדה הירוקה" להיכנס לכל משחקי הבית של הקבוצה עד לסיום העונה. זאת לאחר שאותו ארגון הניף במשחקים האחרונים - ובעיקר מאז תחילת המלחמה בעזה - דגלי פלסטין ושלטים אנטי-ישראלים ביציעי הקבוצה.
לטענת המועדון, האיסור הוא בשל "הכישלון העקבי של אוהדי הקבוצה לעמוד בחוקי המועדון והאצטדיון". בנוסף, הבהירו: "עקב מקרים חוזרים ונשנים של התנהלות בלתי מתקבלת על הדעת, המועדון השעה את הכרטיסים העונתיים של כל אוהדי 'הבריגדה הירוקה'".
2 צפייה בגלריה
אוהדי סלטיק
אוהדי סלטיק
ארגון "הבריגדה הירוקה" במפגן התמיכה בפלסטין מול אתלטיקו מדריד
(צילום: EPA/ROBERT PERRY)
רק בשבוע שעבר - במשחק ליגת האלופות בסלטיק פארק מול אתלטיקו מדריד - "הבריגדה הירוקה" הבטיחה וקיימה. בניגוד להוראת המועדון ואופ"א הציף ארגון האוהדים את היציע הצפוני הפינתי באלפי דגלי פלסטין, במה שהוא מכנה "הזכות להביע ביטוי פוליטי בגבולות האצטדיון".
"המועדון ניסה להזכיר לאוהדים שהם מגיעים לאצטדיון כדי לצפות במשחק כדורגל", כתב הפרשן ג'ון מקגארי מה"דיילי מייל" לאחר אותו משחק, בטור שהמחיש עד כמה המחאה הירוקה-לבנה איבדה שליטה, כשכבר עברו יותר משלושה שבועות מאז יצאה מתקפת הטרור על עוטף עזה. "אבל הבריגדה הירוקה כבשה גול עצמי ענק, עם מחאה שמפספסת את המטרה".
2 צפייה בגלריה
אוהדי סלטיק
אוהדי סלטיק
אוהד עם אחד מהדגלים שחולקו בכניסה לאצטדיון ברביעי שעבר
(צילום: EPA/ROBERT PERRY)
העיתונאית הסקוטית של BBC, מייגן בונאר, גם כן לא נותרה אדישה למפגן של האוהדים, וכתבה: "צריך להבין שמדובר במועדון שהתפתח על אתוס של עזרה לחלשים, ושם לנגד עיניו את השוויון והצדק החברתי כמטרה. אז איך אותם אוהדים יבטאו את עצמם פוליטית בעולם כל כך מקוטב וכשהתאחדויות הכדורגל לא רוצות שם עסק עם ביטוי כזה, כשהכסף הוא זה שנותן את הטון? אז יש את מי שמתעקש שלא לשתוק ומולם יש את אלה שקצת נופלים בין הכסאות כי הם רק רוצים לבוא וליהנות מכדורגל במשך 90 דקות".
בעקבות אותו המפגן, אופ"א כבר הודיעה שתעניש את סלטיק על התנהגות אוהדיה, למרות המאמצים של ההנהלה למנוע את המהלך והקריאה הברורה שלא להניף דגלים. לפני שבע שנים נקנסה סלטיק בכ-8,000 פאונד על הנפת דגלי פלסטין במשחק נגד הפועל באר-שבע.
כידוע, שחקנה הישראלי של סלטיק, ליאל עבדה, לא נטל חלק במשחקים האחרונים בשל פציעה, כשמתגברים הקולות שטוענים שהוא צפוי לעזוב את הקבוצה. "לא ברור איך הוא מתמודד עם הדבר הזה", כתבו אוהדים ברשתות החברתיות.