עסקים כרגיל בגרמניה. האלופה באיירן מינכן זכתה אתמול (שבת) בסופרקאפ הגרמני אחרי שניצחה 3:5 את ר.ב. לייפציג במשחק ששבר את שיא השערים לסופרקאפ בגרמניה, שיא שנשבר בפעם האחרונה ב-1989, אז באיירן הפסידה 4:3 לבורוסיה דורטמונד. זאת הזכייה השישית של באיירן במפעל בשבע העונות האחרונות, והעשירית בסך הכול, יותר מכל קבוצה אחרת.
במשחק שהיה רכבת הרים רצינית, באיירן הייתה נחושה להראות שהיא לא נפגעה מעזיבתו של רוברט לבנדובסקי לברצלונה. בהתחלה נראה היה שהכול עובד לפי התוכנית שלה, כשבמחצית היא כבר הובילה 0:3. אך אחרי שהחליף במחצית השנייה כמה שחקנים משמעותיים, מאמנה של באיירן, יוליאן נאגלסמן, אפשר ללייפציג לחזור וב-30 הדקות האחרונות המשחק יכול היה ללכת לכל כיוון. למזלה של באיירן, היא הייתה האחרונה לעלות על לוח התוצאות אחרי שלירוי סאנה כבש בדקה ה-98 והשאיר את התואר אצל הבווארים.
4 צפייה בגלריה
באיירן חוגגים
באיירן חוגגים
זכייה שישית בסופרקאפ בשבע העונות האחרונות. שחקני באיירן חוגגים
(צילום: AP)
"המעבר לבאיירן זה הדבר הכי טוב שקרה לקריירה שלי", אמר סאדיו מאנה בראיון כבר לפני שבוע, עוד לפני שהספיק להופיע במשחק אחד רשמי במדי קבוצתו. אקס ליברפול כבש אתמול בבכורה ונראה כי הוא הסתגל מהר מאוד לעמדת החלוץ בבאיירן, כשבקלות יכול היה לסיים את המשחק עם שלושער אך נתפס שוב ושוב בנבדל. "אנחנו מאוכזבים מהעובדה שלא מצאנו חלוץ במקום לבנדובסקי, אבל יש עוד חודש לחלון ההעברות והכול פתוח", אמר נאגלסמן לפני המשחק. אך אם לשפוט לפי ההופעה של מאנה אתמול, נראה כי הוא בהחלט מסוגל להיכנס לנעליו של מפלצת השערים הפולנית בחוד של באיירן. "אני ממש שמח לזכות בתואר הראשון של עם באיירן", אמר הסנגלי אחרי המשחק, אני כבר מחכה לזכות בעוד תארים".
4 צפייה בגלריה
סאדיו מאנה
סאדיו מאנה
יכול להיכנס לנעליו של לבנדובסקי? מאנה
(צילום: gettyimages)
במפתיע, מי שהיה החולייה החלשה של באיירן במשחק הוא השוער הוותיק מנואל נוייר, שהופעתו לא הזכירה אפילו במעט את הסטנדרטים שאותם הוא בדרך כלל מציב. השוער הציל בעיטה אחת בלבד, וקיבל את הציון הנמוך ביותר מבין שחקני המנצחת בדירוגי השחקנים שהתפרסמו אחרי המשחק.
4 צפייה בגלריה
מנואל נוייר
מנואל נוייר
מנואל נוייר
(צילום: gettyimages)

השחקן המצטיין: ג'מאל מוסיאלה

"הוא היה איש המשחק!", קבע בהחלטיות סאדיו מאנה לגבי ג'מאל מוסיאלה. הנער של באיירן היה מעורב בכל שלושת השערים הראשונים של קבוצתו. כבר אחרי 14 דקות הוא כבש את הראשון אחרי ערבוביה ברחבה, בשער השני הוא הכין את הכדור באומנות לסרג' גנברי שבישל, ובשער השלישי חדר לרחבה לפני שהעביר רוחב לבנז'מן פבאר שגלגל פנימה. מוסיאלה פשוט שלט בלייפיציג במחצית הראשונה, וזה לא נעלם גם מעיני מאמנו. "ג'מאל שיחק ברמה עולמית היום, ואם הוא ימשיך ככה, הוא יהיה חלק בלתי נפרד מהקבוצה", אמר נאגלסמן, "הוא מצטיין עם הכדור בכל דרך, ואפשר לסמוך עליו יותר מבחינה הגנתית".
4 צפייה בגלריה
ג'אמאל מוסיאלה
ג'אמאל מוסיאלה
"הוא יהיה חלק בלתי נפרד מהקבוצה". מוסיאלה
(צילום: gettyimages)