אוהד של מאיורקה נידון היום (חמישי) ל-12 חודשי מאסר ונאסרה עליו כניסה לאצטדיונים בספרד למשך שלוש שנים בגין קריאות גזעניות כלפי כוכב ריאל מדריד ויניסיוס ג'וניור ושחקן ויאריאל לשעבר סמואל צ'וקווזה.
האוהד, שהשמיע את הקריאות הללו בפברואר 2023 במהלך משחקי הליגה הביתיים של מאיורקה נגד ריאל מדריד ו-ויאריאל באצטדיון סון מוש, "נמצא אשם בשתי עבירות נגד ערכי המוסר בנסיבות מחמירות של פעולה ממניעים גזעניים", כך לפי ההודעה של ריאל.
1 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס
דמות מובילה במאבק נגד גזענות בכדורגל. ויניסיוס משתיק את האוהדים
(AP Photo/Miguel Oses)
לפי נשיא הליגה הספרדית, חאבייר טבאס, האוהד נידון פעמיים לשישה חודשי מאסר ולאיסור כניסה לאצטדיונים למשך שנה וחצי, בגין קריאות שכוונו לויניסיוס מצד אחד, ולצ'וקווזה מצד שני. "זוהי תוצאה של העבודה שעשינו בשנים האחרונות כדי למגר את השנאה מהכדורגל שלנו ונמשיך לעשות זאת. לא יהיו צעקות או שירים גזעניים באצטדיון ללא הרשעה פלילית", הבטיח טבאס ברשת X.
זוהי ההרשעה הפלילית השלישית שניתנה בחודשים האחרונים בגין קריאות גזעניות נגד שחקני ריאל מדריד, ובפרט נגד ויניסיוס, קורבן למקרים רבים מסוג זה במספר אצטדיונים מאז הגעתו לספרד ב-2018. ב-10 ביוני, שלושה אוהדי ולנסיה נידונו לשמונה חודשי מאסר בגין קריאות גזעניות באצטדיון של קבוצתם במאי 2023, שוב אל עבר שחקן הכנף הברזילאי.
האירועים הציתו סערה בספרד, שם גזענות הייתה תופעה נפוצה באצטדיוני כדורגל במשך עשורים. ויניסיוס, דמות מובילה במאבק נגד גזענות בכדורגל, היה כאמור קרובן לגזענות לא פעם במהלך השנים האחרונות. אך רק מקרים בהם הנאשמים זוהו בבירור הובילו לסנקציות.