איינדהובן תצטרך מהפך בשבוע הבא מול בנפיקה, כדי להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. סגנית אלופת הולנד ספגה 2:1 בחוץ מהקבוצה הפורטוגלית במשחק הראשון בשלב הפלייאוף של המפעל היוקרתי ביבשת. ביום שלישי הבא פ.ס.וו תארח את הגומלין.
ערן זהבי לא הצליח למצוא את הרשת מאז השלושער האדיר מול גלאטסראיי בשלב המוקדמות השני. הישראלי כבר חשב שהצליח לקטוע את הרצף, אבל שער יפה שהבקיע נפסל בגלל נבדל. כרגע הישראלי ללא שער כבר שישה משחקים רצופים בכל המסגרות.
7 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי נבלם
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
רפא סילבה
רפא סילבה
רפא סילבה חוגג
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
אוהדי בנפיקה
אוהדי בנפיקה
אוהדי בנפיקה
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
רוג'ר שמידט
רוג'ר שמידט
רוג'ר שמידט על הקווים
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי בחימום
(צילום: EPA)
מי שכן הבקיעו היו רפא סילבה (10) ויוליאן ווייגל (42), שהקפיצו את הקהל החם באצטדיון האור. קודי גקפו הצליח לכבוש שער מצמק קריטי לאחר מבצע אישי יפה (51). זהבי הוחלף בדקה ה-89.
הפעם האחרונה בה איינדהובן שיחקה בצ'מפיונס הייתה ב-2018/19, אז פגשה בבית המוות את ברצלונה, אינטר וטוטנהאם. עונה לאחר מכן הודחה כבר בשלב המוקדמות השני על ידי באזל. בעונה שעברה העפילה לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית שם הפסידה לאולימפיאקוס.
7 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי מאוכזב
(צילום: AFP)
קבוצתו של זהבי פתחה את העונה בליגה ההולנדית בסוף השבוע עם ניצחון 0:2 על הראקלס. עוד לפני הגומלין היא תפגוש ביום שבת את קמבור במסגרת המחזור השני.
שני ישראלים נוספים שיחקו היום במסגרת אירופית. הראשון הוא ליאל עבדה שפתח בהרכב של סלטיק ב-0:2 הביתי על אלקמאר בפלייאוף הליגה האירופית והוחלף כעבור 58 דקות. ניר ביטון נותר 90 דקות על הספסל. מאוויס צ'יבוטה נכנס בדקה ה-73 ב-2:0 שספגה לודוגורץ ממאלמו בשבדיה במוקדמות ליגת האלופות.

מהלך המשחק

דקה 10': שער! בנפיקה עלתה ל-0:1. רומן ירמצ'וק הכניס כדור עומק לרפא סילבה שבעט כדור חלש ומדויק לפינה הימנית התחתונה.
28': שער של ערן זהבי נפסל בטענת נבדל. לפני כן הצליח לנער את וקאס וריסימו ולבעוט יפה פנימה.
42': שער! בנפיקה כבר ב-0:2. הגנת איינדהובן חלמה ויוליאן ווייגל ניצל זאת כדי לדחוק מקרוב לרשת.
51': שער! פ.ס.וו צימקה ל-2:1. מבצע אישי של קודי גפקו. החלוץ עבר שני שחקנים ובעט כדור שפגע בניקולס אוטמנדי, הטעה את השוער ונכנס.
7 צפייה בגלריה
איינדהובן
איינדהובן
שחקני איינדהובן
(צילום: AFP)
69': זהבי היה קרוב לשוויון. הוא נגח מקרוב וראה כיצד הכדור חולץ מהקו.

הרכבים

בנפיקה ליסבון: אודיסאס ולחודימוס; מוראטו, וקאס וריסימו, ניקולאס אוטמנדי, דיוגו גונסאלבס; אלכס גרימלדו, ז'ואו מריו, יוליאן ווייגל; פיצי, רפא סילבה, רומן ירמצ'וק.
פ.ס.וו איינדהובן: ג'ואל דרומל; פיליפ אמוואן, אנדרה רמאליו, אוליבר בוסקאלי, פיליפ מקס; איברהים סנגארה, מריו גצה, מרקו ואן חינקל; נוני מדואקה, קודי גקפו, ערן זהבי.
פורסם לראשונה: 21:52, 18.08.21