ג'רארד פיקה ייחקר בספרד כחלק מפרשת שחיתות גדולה. בלם ברצלונה לשעבר חשוד בכך שלקח ארבעה מיליון אירו לכיסו כחלק מהעברת הסופר קופה הספרדי לסעודיה.
העברת הסופר קופה (הסופרקאפ הספרדי, בו משתתפות ארבע קבוצות) לסעודיה נחשבת לשנויה במחלוקת וספגה ביקורות רבות. על פי החשד, ההתאחדות הספרדית שילמה לג'רארד פיקה על "תיווך" העסקה, למרות שאין ביניהם הסכם רשמי. סעודיה שילמה 120 מיליון אירו להתאחדות הספרדית תמורת אירוח התחרות. העסקה נחתמה ע"י לואיס רוביאלס, לשעבר יו"ר התאחדות הכדורגל הספרדית, שעומד לדין בימים אלה לאחר שנישק את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו ללא הסכמה. הוא עלול להישלח לשנתיים וחצי מאסר.
1 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
ייחקר. ג'רארד פיקה
(צילום: EPA/MIGUEL SIERRA)
בהקלטות שפורסמו לפני שנתיים בתקשורת הספרדית נשמע פיקה אומר לרוביאלס: "הסעודים יעבירו לך כסף, העניין הוא שכולנו צריכים להרוויח כסף, אני צריך את תמיכתך בנושא". על פי הפרסומים, רוביאלס דאג בסופו של כי פיקה ירוויח מהעסקה. פיקה עצמו הצהיר כי לא קיבל תשלום מההתאחדות והוסיף: "אני גאה בעסקה ואין לי שום דבר להסתיר. ההקלטות הוציאו את דבריי מהקשר, רק ניסיתי לסייע לרוביאלס למצוא נוסחה נכונה לחוזה".
ההתאחדות הספרדית טענה שהיא לא שילמה כסף לפיקה עבור התיווך, אבל השופט שחוקר את המקרה לא השתכנע. חברת עסקי הספורט שהקים פיקה עומדת מאחורי המהפכה בגביע דייויס בטניס, גם זה נחשב כעת למהלך שנוי במחלוקת ויש ניסיונות להחזיר את גביע דייויס לפורמט הישן. על פי דיווחים שונים בספרד, פיקה אף ניסה לדבר עם יו"ר ההתאחדות על מנת שיכניס אותו לסגל באולימפיאדת 2020 בטוקיו - מהלך שלא יצא לפועל בסופו של דבר.