עידן לי קרסלי בנבחרת אנגליה נפתח אתמול (שבת) ברגל ימין עם 0:2 באירלנד - ניצחון החוץ של הראשון של נבחרת שלושת האריות בדאבלין זה 60 שנה.
במוקד תשומת הלב עמד אותו קרסלי, המאמן הזמני של האנגלים, שמצא את עצמו במרכזה של סערה ציבורית עוד לפני שריקת הפתיחה. קרסלי, יליד בירמינגהאם אך מי שלבש את מדי אירלנד 40 פעם כשחקן נבחרת, עורר ביקורת נוקבת כשהודיע כי לא ישיר את ההמנון האנגלי לפני המשחק. החלטה זו, שנבעה מרצונו "להתמקד בכדורגל", הובילה לתגובות זועמות בחלק מהציבור בממלכה.
3 צפייה בגלריה
לי קרסלי
לי קרסלי
קרסלי במהלך ההמנון האנגלי
(צילום: Carl Recine/Getty Images)
"זה בהחלט לא השפיע על ההכנות שלי", אמר קרסלי לאחר המשחק. "אני מכבד באופן מלא את שני ההמנונים הלאומיים. זה היה אחד הימים שבהם הייתי הכי גאה בעצמי. הובלתי נבחרת אנגלית בדאבלין. אני לא מרגיש שנעשה לי עוול או שאני מקופח. שיחקתי בקבוצות שבהן שחקנים שרים את ההמנון בקול רם לידי, אבל שיחקתי גם בקבוצות שבהן שחקנים או מאמנים לא שרים. אני לא חושב שזה הופך אותי לפחות מחויב".
ה"דרמה" המשיכה גם ברגעים שלפני המשחק, כאשר קרסלי בטעות התיישב על ספסל הנבחרת המארחת. הוא נאלץ לעבור במהירות לספסל האנגלי לאחר שסדרן העיר לו על הטעות. קרסלי התייחס לתקרית בהומור: "אכן ירדתי במנהרה ופניתי ימינה. כידוע, ביליתי הרבה זמן על הספסל אז אני יודע בדיוק איפה זה".
3 צפייה בגלריה
ג'ק גריליש
ג'ק גריליש
"אין שום דם רע". גריליש
(צילום: REUTERS/Damien Eagers)
במרכז הסערה אתמול בדאבלין עמדו, כידוע, גם שניים מכוכבי נבחרת אנגליה: דקלן רייס וג'ק גריליש. שניהם ייצגו בעבר את אירלנד - רייס ערך שלוש הופעות במשחקי ידידות, גריליש שיחק בנבחרות הצעירות - לפני שעברו לייצג את אנגליה, ולכן הם זכו לקבלת פנים עוינת מצד האוהדים האירים. שמותיהם ספגו שריקות בבוז כשהוקראו על-ידי הכרוז לפני המשחק, ושלט במגרש כינה אותם "נחשים".
למרות האווירה העוינת, רייס כבש את השער הראשון בדקה ה-11, ו-15 דקות לאחר מכן בישל לגריליש את השני. רייס בחר שלא לחגוג את שערו. לעומתו, גריליש - שנעדר מסגל אנגליה ליורו 2024 - חגג בהתלהבות והניף את ידיו לעבר האוהדים האנגלים.
3 צפייה בגלריה
אירלנג אנגליה
אירלנג אנגליה
למי קראתם נחשים? אוהדי אירלנד
(צילום: Carl Recine/Getty Images)
"זה מה שאני ודקלן ציפינו לו", הודה גריליש לאחר המשחק. "אין לנו שום דבר רע לומר, שנינו נהנינו מזמננו באירלנד - ויש לי הרבה אירים במשפחה, אז אין שום דם רע מצדי".
מי שלא אהב את המשחק של אנגליה הוא כוכב העבר של נבחרת אירלנד ומנצ'סטר יונייטד, רוי קין. "אנגליה שלטה במחצית הראשונה ושיבחנו אותם ואת קבלת ההחלטות שלהם, אבל זה היה הפוך במחצית השנייה. חשבתי שהם נוראיים. שחקנים שיחקו עבור עצמם. כמו שאנגליה הייתה טובה במחצית הראשונה, חשבתי שהם היו גרועים באותה מידה בשנייה. שחקנים הפגינו קצת יהירות", אמר קין.