בפעם השלישית שלה בלבד בהיסטוריה - ולראשונה מאז 2001 - קולומביה שוב בגמר הקופה אמריקה. ניצחון 0:1 על אורוגוואי שלח הלילה (בין רביעי לחמישי) את לוס קפטרוס לקרב על התואר - מול ארגנטינה ולאו מסי בתחילת שבוע הבא במיאמי (בין ראשון לשני, 3:00).
חאמס רודריגס בן ה-33 היה שוב הכוכב הגדול של קולומביה. הוא אמנם לא כבש, אבל רשם את הבישול השישי שלו בטורניר - בדקה ה-39 לג'פרסון לרמה, שנגח פנימה את השער היקר.
4 צפייה בגלריה
קולומביה חוגגת
קולומביה חוגגת
קולומביה חוגגת
(צילום: Grant Halverson/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
חאס רודריגס בוכה מאוושר
חאס רודריגס בוכה מאוושר
הראשון מאז פלה. חאמס רודריגס
(צילום: TIMOTHY A. CLARY / AFP)
עוד לפני ההפסקה המגן הימני דניאל מוניוס ספג צהוב שני מטופש והורחק, אבל קולומביה הצליחה לשמור על שער נקי עד לסיום ולחגוג הישג אדיר. בכלל, הקולומביאנים האריכו את רצף המשחקים ללא הפסד שלהם ל-28. זה האחרון הושג בפברואר 2022 לאותה ארגנטינה אותה הם יפגשו בגמר.
אבל בואו נחזור לכוכב הגדול. חאמס הפך לשחקן הדרום אמריקאי הראשון מאז פלה ב-1970 שרושם לפחות שישה בישולים בטורניר גדול (קופה אמריקה או מונדיאל). משהו קורה לו כשהוא לובש את החולצה של קולומביה. הוא הוביל את נבחרתו למקום הראשון בבית 4 עם שלושה בישולים - שניים מול פרגוואי (1:2) ואחד מול קוסטה ריקה (0:3) - מה שסידר לה רבע גמר נוח מול פנמה ושלח את ברזיל למפגש קשה מול אורוגוואי, לה הפסידו הסלסאו בפנדלים והודחו.
4 צפייה בגלריה
שחקני קולומביה מודים לבורא עולם
שחקני קולומביה מודים לבורא עולם
שחקני קולומביה מודים לבורא עולם
(צילום: Jared C. Tilton/Getty Images)
באותו משחק מול פנמה הגיעה הופעת השיא של רודריגס, קוסם עם הכדור, כשהוא היה מעורב ישירות בכל שלושת השערים הראשונים של קולומביה במחצית הראשונה עם שער ושני בישולים. כעת נותר לו עוד משחק אחד כדי להניף את הגביע.

מהומת ענק ביציעים

עם כל הכבוד למשחק, תקרית מבישה נרשמה בסיומו. דרווין נונייס, חוסה חימינס ועוד מספר שחקנים של אורוגוואי לא קיבלו בהבנה את ההדחה ואת ההקנטות שספגו מאוהדי קולומביה ובחרו להיכנס ליציע ולהכות אותם.
4 צפייה בגלריה
חימנס מתעמת עם אוהדי קולומביה
חימנס מתעמת עם אוהדי קולומביה
חימנס מתעמת עם אוהדי קולומביה
(צילום: AP Photo/Julia Nikhinson)
עם שריקת הסיום של השופט ססאר ראמוס, החלה קטטה מאחורי הספסל של אורוגוואי. נונייס וחימנס טיפס ביחד עם מספר שחקנים נוספים אל עבר היציע ועל-פי מספר סרטונים נראה הראשון שולח אגרופים לעבר האוהדים. גם לואיס סוארס ורונלד אראוחו היו חלק מהעימות, שגרם לכוחות האבטחה והמשטרה להיכנס ליציע ולפזר את המהומה בעצמם.
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
(באדיבות ONE)