אחרי שישה ימים של שתיקה, נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו שלח הבוקר (שישי) מכתב ליו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ובו התייחס לראשונה למצב הביטחוני בארץ. המכתב שנשלח לא פורסם ברשתות החברתיות של פיפ"א, בשונה ממקרי אוקראינה, מרוקו ועוד. בנוסף, הנשיא לא בחר צד ולא התייחס במכתבו למעשה הטבח הנוראי של החמאס.
"אני רוצה להשתתף, בשם פיפ"א וכל קהילת הכדורגל הבינלאומית, בצערנו הרב בפני התאחדויות הכדורגל בישראל ובפלסטין לאור האלימות האיומה שמתחוללת בימים האחרונים", כתב אינפנטינו. "זה קורע לב ולא ייאמן לראות איזור בו אנשים ידעו סבל כל כך גדול לאורך תקופה כל כך ארוכה, סובלים עוד יותר. עולם הכדורגל עומד בסולידריות מלאה עם אזרחי ישראל ופלסטין, ועם כל הקורבנות החפים מפשע ששילמו מחיר בלתי יתואר".
2 צפייה בגלריה
ג'אני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו
"הכדורגל מראה שאפשר לקרב אנשים בסביבה של כבוד הדדי". אינפנטינו
(צילום: GettyImages)
"פיפ"א מצטרפת לקריאות לסיים את האלימות והסבל של הישראלים והפלסטינים. אנחנו יודעים כמובן שכדורגל לא יכול לפתור את בעיות העולם, אבל הוא יכול לשמש תפקיד קטן בהבאת אור של תקווה במקום בו נראה שיש רק חושך. הכדורגל מוכיח שזה אפשרי לחבר יחדיו אנשים לסביבה של כבוד הדדי. הוא יכול לשמש ככלי לשלום וגם לאחדות, אפילו כשזה נראה כמעט בלתי אפשרי. אני רוצה להדגיש שפיפ"א תעשה מה שאפשר כדי לסייע ולהשיב את השקט והתקווה לאנשיך, עכשיו ובעתיד".
זוארץ הגיב: "כולנו מאמינים בכוחו של הכדורגל לאחד, לחבר ולתת תקווה. ועדיין, ההתעקשות על סימטריה חוטאת לעובדות ולאמת ההיסטורית. מי שנרצחו על ידי חלאות המין האנושי, באקט ברברי, נאצי, הם ילדים, נשים, תינוקות, גברים וזקנים שכל חטאם הוא שהם ישראלים. כל ניסיון לעוות זאת הופך את הגינוי הרפה לחטא נורא".