מנצ'סטר יונייטד רשמה אתמול (שבת) ניצחון פרמייר-ליג שני ברציפות, לאחר ששער נהדר של דייגו דאלוט בדקה ה-77 העניק לה 1:2 יקר וקשה על האחרונה בטבלה שפילד יונייטד. אבל מי שנבחר לשחקן המצטיין של המשחק הוא חברו של דאלוט לחוליית ההגנה, הארי מגווייר - אולי שחקן הכדורגל המושמץ ביותר בעולם, שזוכה ללעג כמעט בכל אצטדיון אליו הוא מגיע - שהיה נפלא אתמול.
בלם נבחרת אנגליה, שמצא את דרכו להרכב של יונייטד בשני המשחקים האחרונים בגלל הפציעות של רפאל וראן וליסנדרו מרטינס, גדל באקדמיה של שפילד יונייטד, וזכה לקבלת פנים חמה מהאוהדים ביורקשייר. בתגובה הוא רשם הכי הרבה נגיעות בכדור (104), ניצח ב-100 אחוז מהתיקולים שלו, רשם הכי הרבה מסירות (76), הכניס הכי הרבה כדורים לשליש המגרש האחרון של שפילד (14) וזכה בכדור שמונה פעמים.
1 צפייה בגלריה
מגוויר
מגוויר
היה ראשון לכל כדור. מגווייר
(צילום: REUTERS/Molly Darlington )
למרבה הפלא, מדובר בניצחון ה-15 של יונייטד ב-16 משחקים שבהם מגווייר פתח מאז אוקטובר 2022, כשהיא ספגה בממוצע 0.7 שערים למשחק. מנגד, מתוך 42 משחקים בלעדיו בתקופה הזו היא ניצחה ב-22, הפסידה ב-13 וספגה 1.3 שערים בממוצע למשחק.
גם בהצבעה באתר של יונייטד נבחר מגווייר לשחקן המצטיין של המשחק, עם 35 אחוז מהקולות. "הוא סידר את הגנת יונייטד במומחיות, הפגין יכולת מסירה נהדרת, הפך כל כדור לשלו, בקושי איבד, והוא זוכה ראוי בפרס שלנו", נכתב באתר. מאמנו אריק טן האח אמר על הבחירה בו לאיש המשחק: "הוא שיחק משחק ממש טוב, הוא הראה הרבה אופי ואני מרוצה מאוד מההופעה שלו".
מגווייר נפרד לאחר המשחק מאחד מגדולי שחקני יונייטד בכל הזמנים, סר בובי צ'רלטון, שהלך לעולמו אמש בגיל 86: "זהו יום עצוב. סר בובי הגיע לחדר ההלבשה לא פעם והוא תמיד האיר אותו. הוא אגדה אדירה של המועדון ואגדת כדורגל, והמחשבות שלנו עם משפחתו".
מנצ'סטר יונייטד, שפתחה את העונה בצורה נוראית ומקווה להתאושש, תארח ביום שלישי (22:00) את קופנהגן בליגת האלופות אחרי שהפסידה בשני משחקיה הראשונים במפעל, וביום ראשון הבא (17:30) תארח את מנצ'סטר סיטי לדרבי במסגרת הליגה.