אחרי אירועי דורטמונד ובאיירן מאתמול, גם מחזור הסיום של הבונדסליגה השנייה, שהתקיים היום (ראשון), סיפק דרמה אדירה. בסיומו נקבע כי היידנהיים עשתה היסטוריה ועלתה לבונדסליגה בפעם הראשונה בתולדותיה. בכך היא הצטרפה לדרמשטאדט, שכבר עלתה לליגה הבכירה במחזור הקודם.
איך זה קרה? היידנהיים, שערב המחזור הייתה במקום השני, הייתה צריכה ניצחון חוץ על רגנסבורג - שכבר ירדה לליגה השלישית - כדי להבטיח עלייה, אבל נקלעה לפיגור כפול. במקביל, המבורג אירחה את סנדהאוסן מהמקום האחרון. היא ניצחה 0:1, ובשריקת הסיום אצלה, היידנהיים הייתה בפיגור 2:1 ובדיוק נכנסה לתוספת הזמן של עשר דקות. אוהדי המבורג המאושרים פרצו למגרש, אך זה היה מוקדם מדי. היידנהיים ביצעה מהפך שהושלם בדקה ה-99, ורשמה היסטוריה. היא גם עלתה למקום הראשון בזכות הפרש שערים אחרי שדרמשטאדט הובסה 4:0 על ידי גרויטר פירט.
2 צפייה בגלריה
שחקני הידנהיים חוגגים
שחקני הידנהיים חוגגים
שני שערים בתוספת הזמן. שחקני היידנהיים חוגגים
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
לוח התוצאות בסיום המשחק של הידנהיים
לוח התוצאות בסיום המשחק של הידנהיים
מהפך ענק. לוח התוצאות בסיום המשחק של היידנהיים
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
המבורג, שסיימה במקום השלישי - כשרק נקודה מפרידה בינה לשתי המובילות - תפגוש את שטוטגרט, שסיימה במקום ה-16 בליגה הבכירה, במשחקי המבחן.
היידנהיים, שקיימת בצורתה הנוכחית רק מאז 2007 והספיקה בפרק הזמן הזה לנסוק במעלה הכדורגל הגרמני מהליגה החמישית, משחקת בוויט ארנה, שמכיל 15 אלף מקומות בלבד.