מאז שהצטרף לריאל מדריד ב-2018, ויניסיוס לא רק הפך לאחד משחקני הכדורגל הטובים בעולם - אלא למי שמשמש כקול דומיננטי במאבק נגד הגזענות באצטדיוני הכדורגל בספרד. בריאיון שפורסם היום (רביעי) ב-CNN, הכוכב הברזילאי הצהיר כי הוא וחבריו לקבוצה צריכים לעזוב את המגרש אם יתקלו בהתנהגות גזענית מצד אוהדים בליגה הספרדית העונה.
ויניסיוס היה מטרה להתקפות גזעניות מצד אוהדי יריבות במספר הזדמנויות, כשזכורה מכולן התקרית באצטדיון מסטאיה של ולנסיה במאי 2023. אירוע זה הוביל למאסרם של שלושה אוהדים מוקדם יותר השנה. אך ויניסיוס סבל מהתנהגות גזענית גם באצטדיונים של ברצלונה, מאיורקה, ריאל ויאדוליד, סביליה, וכן במשחקי הדרבי מול היריבה העירונית, אתלטיקו מדריד.
1 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
"שמח שאני מצליח לשנות את דרך החשיבה של ספרד". ויניסיוס
(צילום: OSCAR DEL POZO / AFP)
"לא רק אני, אלא כל השחקנים אמרו שאם זה יקרה, בפעם הבאה כולם צריכים לעזוב את המגרש, כדי שכל אותם אנשים שהעליבו אותנו יצטרכו לשלם קנס הרבה יותר גדול", אמר ויניסיוס. "במקרה של מה שקרה בוולנסיה, אחרי המשחק - אחרי שחשבנו על זה - כולם אמרו שהדבר הנכון לעשות הוא לעזוב את המגרש".
"היום אני כבר רואה ומרגיש את ההבדל בספרד", המשיך שחקן הכנף. "אולי (חלק מהאוהדים) עדיין גזענים - אבל היום הם מפחדים להביע את עצמם במגרשי הכדורגל, ובמקומות שבהם יש הרבה מצלמות. ככה נפחית את הגזענות, לאט לאט. כמובן, לא נוכל לסיים אותה, אבל אני כבר שמח שאני מצליח לשנות את דרך החשיבה של ספרד".