חגיגה גדולה בצ'לסי לאחר ה-0:2 אמש (שלישי) על דורטמונד בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות, ששלח את הקבוצה לשלב הבא. השחקנים של גרהאם פוטר הציגו יכולת יוצאת מהכלל ומחקו את ההפסד 1:0 מהמשחק הראשון בגרמניה בדרך לרבע הגמר.
ראחים סטרלינג העלה את הבלוז ליתרון בדקה ה-43 לאחר לחץ מאסיבי מצד המארחת על השער של הצהובים-שחורים. הלונדונים המשיכו ללחוץ גם בפתיחת המחצית השנייה וקיבלו פנדל, אותו תחילה בעט קאי האברץ לקורה, אך למזלו השופט פסק על בעיטה חוזרת בשל כניסה מוקדמת של שחקני דורטמונד לרחבה. בניסיון השני שלח החלוץ את הכדור פנימה - והאורחת, שלא הצליחה למצוא מענה, איבדה את רצף הניצחונות המדהים שלה - והודחה.
2 צפייה בגלריה
מאמן צ'לסי גרהאם פוטר
מאמן צ'לסי גרהאם פוטר
מאמן צ'לסי גרהאם פוטר
(AP)
בתקשורת האנגלית חלקו שבחים לצ'לסי ולמאמנה גרהאם פוטר. הבלוז לא הצליחו לנצח במשך שישה משחקים רצופים עד המחזור האחרון בפרמייר-ליג, אז גברו על לידס. אתמול, הם קטעו את רצף עשרת הניצחונות של דורטמונד וזכו למעט נחת.
"העינוי של גרהאם פוטר הסתיים", כתב העיתונאי אוליבר הולט בדיילי מייל. "מאמן צ'לסי הרוויח אוויר לנשימה ועושה את דרכו לאט-לאט לעבר הטופ". מעבר לשבחים, פוטר רשם ציון דרך מרשים ביותר, כשהפך למאמן האנגלי השני בהיסטוריה של ליגת האלופות שמשיג חמישה ניצחונות במפעל. לפניו עשה זאת בובי רובסון המנוח עם ניוקאסל בעונת 2002/3.
"קשה לי לתאר איך אני מרגיש", אמר פוטר המאושר בסיום. "יש בגוף שלי כל כך הרבה רגש כרגע. היה מותח עד הסוף. אני חושב שהשחקנים היו נפלאים, הם שיחקו מצוין ויצרו המון הזדמנויות אני מאושר בשבילם. עברנו תקופה קשה והטורניר הזה חשוב לנו מאוד כמובן".
2 צפייה בגלריה
שחקן צ'לסי ווסלי פופאנה
שחקן צ'לסי ווסלי פופאנה
התקופה הרעה מאחוריהם? שחקני צ'לסי חוגגים
(EPA)
מאמן הבלוז הסביר מה הלך לשחקניו אתמול: "זה היה חשוב מאוד מבחינתו להפעיל עליהם לחץ ולא לתת להם לפתח משחק. הרבה תיקולים מוצלחים, לחץ גבוה ולנסות לתקוף כשהם לא מאורגנים מאחור. זה לא היה קל, דורטמונד קבוצה ברמה הגבוהה ביותר".
כובש הפנדל מעורר המחלוקת, קאי האברץ: "הייתי קצת לחוץ בבעיטה השנייה, אבל הבקעתי - זה הדבר הכי חשוב. ניסיתי לחכות עד לרגע האחרון, להטעות את השוער ואז ראיתי שהוא שוב הולך לאותו צד אליו זינק בניסיון הראשון - זו הסיבה שבעטתי שוב לאותו צד. הניסיון השני היה מעט קל יותר".

אכזבה בדורטמונד

כאמור, האורחת הגיע למשחק כשבמאתחתה רצף של עשרה ניצחונות בכל המסגרות. למעשה, הקבוצה של אדין טרזיץ' ניצחה בכל משחקיה מאז שבה מפגרת המונדיאל - אך כשלה ברגע המשמעותי ביותר של העונה עד כה מבחינתה.
מעבר להדחה הכואבת, דורטמונד איבדה את חלוצה יוליאן בראנדט, שנפצע והוחלף בידי ג'ובאני ריינה כבר בדקה ה-5 - ובקבוצה מודאגים מאוד ממצבו. כבר בעוד שלושה ימים מצפה לדורטמונד משחק חוץ מול יריבתה השנואה שאלקה - ובמועדון יקוו שהשחקנים יספיקו להתאושש כדי להימנע מתחילתו של רצף שלילי.
"זו תוצאה שקשה לקבל", אמר מאמן דורטמונד אדין טרזיץ' בסיום. "אנחנו מאוד מאוכזבים. אלה היו משחקים מאוד צמודים. במחצית השנייה אני חושב ששלטנו ויצרנו הרבה מצבים, במיוחד לקראת הסיום. לצערנו - זה לא היה מספיק". עם זאת, טרזיץ' הודה: "כשמסתכלים על שני המשחקים, לצ'לסי הגיע לעלות".