בנפיקה ליסבון, אחד המועדונים הגדולים בפורטוגל (וכמובן אחד הנחשבים גם בכדורגל האירופי), נמצא תחת חקירה בגין הטיית משחקים. כך נחשף היום (ראשון) לראשונה בתקשורת המקומית ולאחר מכן אושר על-ידי המועדון.
האישומים מתייחסים לתקופה הנוגעת לשנים 2016-2020 ומעורבים בהם כל חברי ההנהלה דאז, כולל מי שכיום היו"ר - שחקן העבר האגדי מנואל רוי קוסטה. לפי הדיווחים השונים, בנפיקה הרוויחה מתוצאות של מספר משחקים בתקופה זו. טרם ברור האם מדובר גם במשחקים בהם הקבוצה עצמה שיחקה, או במשחקים בהם התוצאה השפיעה לטובה על מוליכת הליגה הפורטוגלית ומי שהעפילה לשמינית גמר ליגת האלופות, מהמקום הראשון בבית שכלל גם את מכבי חיפה.
2 צפייה בגלריה
שחקני בנפיקה חוגגים מול דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה
שחקני בנפיקה חוגגים מול דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה
שחקני בנפיקה חוגגים העונה מול מכבי חיפה
(צילום: EPA)
הפרשה מגיעה שנה וחצי בלבד לאחר שהנשיא הוותיק של בנפיקה, לואיס פליפה ויירה, אשר הוחלף ב-2021 על-ידי רוי קוסטה, נאלץ להתפטר בבושת פנים לאחר שנעצר בהאשמות של העלמת מס, הונאה בנסיבות מחמירות, זיוף והלבנת הון. אגב, עוד לפני ויירה - נשיא המועדון במילניום הקודם - ז'ואאו ואלה אה-אזבדו, ששלט בין 1997 ל-2000 - הורשע במרמה, ובתקופתו אפילו נכנסה הקבוצה להקפאת נכסים.
בנפיקה עצמה אישרה את הדיווחים: "מועדון בנפיקה ליסבון מאשר שהוא הופיע בבית המשפט ב-3 בינואר, יחד עם חברי הנהלה בחשד להטיית משחקים בין 2016 ל-2020. בנפיקה לא תגיב בנושא עד למיצוי החקירה בידי רשויות החוק, המועדון ישתף פעולה באופן מלא".
2 צפייה בגלריה
הקבוצה המעוטרת בפורטוגל. אוהדי בפיקה
הקבוצה המעוטרת בפורטוגל. אוהדי בפיקה
הקבוצה המעוטרת בפורטוגל. אוהדי בפיקה
(צילום: AFP)
בנפיקה היא שיאנית האליפויות בפורטוגל (37) וגם בגביע הפורטוגלי (26). גם בגביע הליגה מחזיקה הקבוצה האדומה מעיר הבירה בכמות הזכיות הגדולה ביותר (7). המועדון זכה פעמיים בעבר בגביע אירופה לאלופות (ליגת האלופות).