אינטר מיאמי נמצאת בימים אלה במזרח הרחוק, שם היא מקיימת מסע משחקי ראווה. לאחר שעברה באל-סלבדור וסעודיה, הגיעה הקבוצה האמריקנית, בה משחקים לאו מסי ולואיס סוארס, להונג קונג וקיימה משחק נגד קבוצה שהורכבה משחקנים מקומיים של המדינה, במשחק שאזלו אליו כל הכרטיסים. עם זאת, מהר מאוד ההתרגשות שאחזה בקהל שהגיע לאצטדיון התחלפה בכעס.
40 אלף האוהדים קיוו לראות את מסי וסוארס - בדגש על הכוכב הארגנטינאי - ומשגילו שה'פרעוש' לא ישחק (ישב על הספסל 90 דקות), החלו להביע את חוסר שביעות רצונם. החל מהדקה ה-20 החלו להישמע שריקות בוז, קריאות "אנחנו רוצים את מסי", "איפה מסי?" וגם "תחזירו את הכסף" (גם באנגלית וגם בשפה המקומית). יש לציין שמחירי הכרטיסים נעו בין 113 ל-624 דולר אמריקני.
3 צפייה בגלריה
אוהדים מביעים את מורת רוחם על כך שמסי לא שותף
אוהדים מביעים את מורת רוחם על כך שמסי לא שותף
"איפה מסי?". אוהדים מביעים את מורת רוחם על כך שמסי לא שותף
(AP Photo/Louise Delmotte)
שריקות הבוז של הקהל המקומי בהונג קונג לשחקני אינטר מיאמי
אפילו ממשלת הונג קונג הביעה את אכזבתה וכתבה בהודעה רשמית: "מסי לא שותף במשחק הידידות הערב, והממשלה והאוהדים מאוכזבים באותה מידה. מארגני האירוע חייבים לקהל הסברים".
בחברה שאירגנה את המשחק, Tatler XFEST, טענו כי הם "מאוכזבים קשות" מכך שמסי וסוארס לא שיחקו בהונג קונג: "לא היה לנו כל מידע על כך שהם לא ישחקו עד לשריקת הפתיחה".
מאמן אינטר מיאמי, טאטה מרטינו, התנצל בפני האוהדים המאוכזבים: "אנחנו מבינים את ההרגשה של האוהדים על כך שלא זכו לראות את מסי וסוארס משחקים. התייעצנו עם הצוות הרפואי, והחלטנו שלאור מצבם הפיזי אנחנו לא רוצים להסתכן באפשרות שייפצעו. אנחנו מבקשים את סליחתם של האוהדים ומצרים על כך שלא יכולנו לשתף אותם לפחות לזמן קצר, אבל לא רצינו לסכן אותם".
על פי מרטינו, מסי סובל מפציעה בגידי הירך, ו"לאור ההתחייבויות שיש לנו גם כלפי ה-MLS, הגענו למסקנה שאנחנו לא יכולים לאפשר לו לשחק". עוד אמר מרטינו כי "אחרי האימון המסכם ביום שבת ביצענו הערכת מצב במלון, ואת ההחלטה הסופית קיבלנו ביום המשחק".
3 צפייה בגלריה
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
אי שיתופו עורר זעם. לאו מסי
(AP Photo/Louise Delmotte)
3 צפייה בגלריה
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
"קיווינו שישחק לפחות חמש דקות"
(Peter PARKS / AFP)

"אינטר מיאמי צריכה להזמין את כולנו לארה"ב"

יאפ הונג-פאי, קפטן הקבוצה נגדה שיחקה אינטר מיאמי - 'הונג קונג אול סטארס' - התייחס לאי שיתופו של מסי: "כמובן שהתאכזבתי מאוד, בגלל שלא יוצא למסי להגיע לפה לעתים קרובות. מצד שני, בכל זאת שיחקנו נגד שחקנים ברמה גבוהה ומול אצטדיון מלא - וזה גם מספק מאוד".
כריסטר לואנג, מעריץ מושבע של מסי ונשיא מועדון האוהדים של נבחרת ארגנטינה בהונג קונג: "אני חושב שכולם מאוד מאוכזבים. לא ציפינו שזה יקרה. חשבתי שהוא ישחק לפחות בחמש הדקות האחרונות של המשחק, אחרת לא היינו משלמים את המחירים הגבוהים שגבו עבור כרטיס. הקריאות של האוהדים היו מוצדקות אבל גם לא כל-כך במקום".
לואנג, שקרא לבנו ליונל, על שמו של מסי, המשיך: "כל נושא הביקור של מסי בהונג קונג נבנה במשך תקופה ארוכה. כולם היו נרגשים. גם האימון של אינטר מיאמי בשבת היה מאכזב, כי מסי לא עשה יותר מדי והאימון גם נקטע באמצע. כולם ציפו לקבל פיצוי ביום ראשון - והתאכזבו. אני מפנה את עיקר האשמה לכיוונה של אינטר מיאמי, שקבעה לוח משחקים צפוף כל כך. לדעתי הם צריכים לפצות אותנו ולהזמין את כולנו לארה"ב".