אליפות אפריקה סיפקה הרבה רגעים מטורפים, והערב (שבת) אולי ראינו את רגע השיא. עומאר דיאקיטה העלה את חוף השנהב לחצי הגמר עם שער דרמטי בדקה ה-122 מול מאלי, אך הוריד חולצה - ספג צהוב שני ששווה הרחקה ולא יעמוד לרשותה של חוף השנהב.
המזל היה עם המארחת לכל אורך הדרך בטורניר הזה. היא עלתה לשמינית הגמר מהמקום השלישי כאחרונה מבין המפסידות, פיטרה את המאמן שלה ז'אן-לואי גאסה, ניצחה בפנדלים את האלופה סנגל בשמינית הגמר (כשהיא משווה את התוצאה ל-1:1 בדקה ה-86) - וגם ברבע הגמר קרו לה ניסים והיא ניצחה 1:2 את מאלי.
2 צפייה בגלריה
עומר דיאקיטה
עומר דיאקיטה
עומאר דיאקיטה חוגג את שער הניצחון הדרמטי, לפני שהורחק
(צילום: Issouf SANOGO / AFP)
2 צפייה בגלריה
עומר דיאקיטה
עומר דיאקיטה
חוף השנהב בטירוף
(צילום: Issouf SANOGO / AFP)
אדאמה טראורה ממאלי החמיץ פנדל בדקה ה-43, חוף השנהב נותרה בעשרה שחקנים אחרי הרחקה של אודילון קוסונו. דורגלס ננה העלה את מאלי ליתרון בדקה ה-71, ונראה היה שהיא תעלה לחצי הגמר. אבל בדקה ה-90 המחליף סימון אדינגרה השווה ושלח את המשחק להארכה.
בדקה ה-122 של ההארכה בעיטה של סקו פופאנה הגיעה למחליף עומאר דיאקיטה, שעם העקב הצליח להסיט את הכדור לרשת. דיאקיטה חגג את השער הסופר-דרמטי בהורדת חולצה - והורחק בצהוב שני. אבל הוא כנראה היה מוכן לחתום על תסריט כזה לפני המשחק.
חוף השנהב עלתה לחצי הגמר לראשונה מאז שנת 2015, אז גם הפכה לאלופת אפריקה. היריבה שלה בחצי הגמר תהיה הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (רביעי, 22:00).