48 משחקים – זה משך הזמן שהיה דרוש לארלינג הולאנד כדי להגיע ל-50 שערי פרמייר-ליג, הכי מהיר בהיסטוריה. כל השבוע שעבר דאגו במנצ'סטר סיטי בנוגע לכשירותו לקראת משחק העונה מול ליברפול, אחרי שהחמיץ את הפעילות במדי נבחרת נורווגיה בחלון הבינלאומי בגלל פציעה, ולבסוף הוא שיחק 90 דקות וגם מצא את הרשת. זה הסתיים ב-1:1, וארסנל ניצלה זאת עם זינוק מהמקום השלישי לראשון אחרי 0:1 בברנטפורד.
לטרנט אלכסנדר-ארנולד (25), מן הסתם, אין את המספרים של הולאנד, אבל החשיבות שלו במאבק האליפות יכולה להיות עצומה. הוא זה שסידר לליברפול את הנקודה עם שער השוויון, והוא חלק מהמהפכה של האדומים במרכז המגרש, זו שבזכותה השנה הם שוב נראים כמו מועמדים רציניים. יורגן קלופ שינה לגמרי את האמצע עם ההחתמות של ראיין חראבנברך, דומיניק סובוסלאי, ווטארו אנדו ואלכסיס מק אליסטר, והם מסיטים את תשומת הלב מטרנט 2.0, כלי קריטי בהצלחה.
3 צפייה בגלריה
טרנט אלכסנדר-ארנולד ליברפול
טרנט אלכסנדר-ארנולד ליברפול
זריקת אנרגיה לקישור. אלכסנדר-ארנולד
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
הפרשן גארי נוויל כבר קשר לו כתרים נוצצים במיוחד: "טרנט הוא קווין דה בריינה של ליברפול, ועוד כמגן ימני. מדובר בשחקן כדורגל יוצא דופן, עם איכות בעיטה שאין בעולם. הוא יוכל להיות המגן הימני הטוב בהיסטוריה אם רק ייקח קצת יותר ברצינות את ההגנה, שלא יהיה השומר הטוב ביותר, רק שלא יהיה עול על הקבוצה שלו".
ממגן ימני שנחשב לאחד הטובים בעולם, מבשל מושלם עם טאץ' מיוחד במצבים נייחים, טרנט התחיל להיות פגיע בצד ההגנתי, בעיקר בשמירה של אחד על אחד שבה שחקני התקפה ניצלו את החולשות שלו. ליברפול בשיאה הצליחה להחביא את הבעיה, והוא בעצמו סיפק הופעות התקפיות שהסתירו זאת, אבל מאמן נבחרת אנגליה, גארת' סאות'גייט, היה הראשון להצביע על נקודת התורפה כאשר דחק אותו החוצה, ולאחר מכן, כשליברפול התמודדה עם נסיגה ביכולת, הדבר ניכר יותר ויותר.
3 צפייה בגלריה
מאמן ליברפול יורגן קלופ
מאמן ליברפול יורגן קלופ
הציל גם את הקריירה הבינלאומית של אלכסנדר-ארנולד. קלופ
(PETER CZIBORRA/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
טרנט אלכסנדר-ארנולד ליברפול נגד הולאנד
טרנט אלכסנדר-ארנולד ליברפול נגד הולאנד
באחד-על-אחד זה פחות עובד. אלכסנדר-ארנולד נגד ארלינג הולאנד
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
מה שקרה הוא שקלופ לא ויתר, והגה המצאה מחדש של העמדה שהחזירה למוקד את העוצמות של אלכסנדר-ארנולד. מוקד הרעיון הוא התנועה של טרנט: בחלק האחורי הוא נשאר מגן, אבל כשליברפול עם הכדור הוא זז למרכז ומשחק כקשר 50-50, מה שמנטרל את הנטייה שלו להותיר את האגף פרוץ. הוא עבד על כך במשך חודשים, עוד מסוף העונה שעברה, ומה שהתחיל כניסוי של קלופ הפך לעניין קבוע.
בו בזמן, קלופ הציל את הקריירה הבינלאומית של טרנט: הוא ערך רק הופעה אחת במונדיאל ומקומו בסגל היה מעורער, רק שכעת סאות'גייט רץ איתו כקשר במספר הזדמנויות.
כדי לתת לו עוד קצת ביטחון, המנג'ר הגרמני החליט גם להפוך את המגן לסגן הקפטן, החלטה שהפתיעה אותו ונתנה לו דחיפה. יכולת המסירה הגבוהה של טרנט היא זו שיוצאת לאור יותר מאחרות מאז השינוי, אבל במשחק העונה אפשר גם היה לראות את ההצטרפות להתקפה והסיומת עם שערו הראשון העונה, דברים שהוא יודע לעשות היטב. רוב הכדורים עוברים דרכו, ומול סיטי, ברנרדו סילבה אפילו הוצב עליו כשומר אישי כדי לפגוע בקצב וביעילות שלו.
אז הוא לא רכש, לא עלה הון, אבל מדובר בזריקת אנרגיה מטורפת לליברפול, ואולי בשחקן החשוב ביותר שלה כיום.
פורסם לראשונה: 10:03, 29.11.23