יממה לאחר שערך את משחקו האחרון בפארק דה פרינס כשחקן פ.ס.ז' (לפחות בקדנציה הזו), זכה אתמול (שני) קיליאן אמבאפה בתואר שחקן העונה של הליגה הצרפתית - שמחולק על ידי ה-UNFP (איגוד השחקנים הצרפתי) - בפעם הרביעית ברציפות והחמישית בסך הכל. מלך השערים של הליגה (27) הוביל העונה את קבוצתו לאליפות שלישית ברציפות, ובקיץ הוא יעזוב אותה בחינם כשחקן חופשי אחרי שבע עונות.
"זה פרק שנסגר. לליגה הצרפתית תמיד יהיה מקום חשוב בחיי", אמר אמבאפה, שצפוי להצטרף לריאל מדריד, "זו הליגה היחידה שהכרתי עד עכשיו. תמיד ניסיתי לייצג את הליגה הזו בכבוד. אתגעגע, זה ודאי. זה חלק מהחיים שלי שמגיע לסיומו. מה שיבוא אחר כך מאוד מרגש אבל זה משהו אחר".
1 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אמבאפה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
העונה של פ.ס.ז' ואמבאפה עדיין לא הסתיימה, כאשר יש להם השבוע עוד שני משחקי ליגה לפני גמר הגביע הצרפתי מול ליון ב-25 במאי.
הדומיננטיות המקומית של פ.ס.ז' באה לידי ביטוי בפרסים האחרים, כאשר הקשר בן ה-18 וורן זאיר-אמרי נבחר לשחקן הצעיר של העונה וג'אנלואיג'י דונארומה לשוער העונה. אריק רוי מברסט נבחר למאמן העונה לאחר שהוביל את קבוצתו הצנועה לאירופה בפעם הראשונה בתולדותיה (היא תסיים לפחות במקום החמישי, כלומר מקום בליגה האירופית במקרה הרע).
בארסה שוב במקום השני אחרי 0:2 על סוסיאדד
(באדיבות one)
בנבחרת העונה זכתה פ.ס.ז' לשבעה נציגים: דונארומה (שוער), אשרף חכימי (הגנה), מרקיניוס (הגנה), זאיר-אמרי (קישור), ויטיניה (קישור), אוסמן דמבלה (התקפה) ואמבאפה (התקפה). השחקנים האחרים שזכו לכבוד הם לני יורו (ליל, הגנה), בראדלי לוקו (ברסט, הגנה), פייר ליס-מלו (ברסט, קישור) ופייר אמריק אובמיאנג (מארסיי, התקפה).