סופה של תקופה בברצלונה. נשיא המועדון, ז'ואן לאפורטה, הודיע היום (שישי) רשמית על פיטוריו של המאמן צ'אבי אחרי שנתיים וחצי בתפקיד.
"המועדון רוצה לומר תודה רבה לצ’אבי על עבודתו כמאמן", נאמר בהודעה הרשמית של בארסה. "תפקיד בו הוא הוסיף המון לקריירה אדירה שלו כשחקן וכקפטן בברצלונה. אנחנו מאחלים לו את כל הטוב שבעולם".
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
אורז את המזוודות. צ'אבי
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
הייתה זו עונה בה היחסים בין הנשיא למאמן עברו עליות ומורדות. כזכור, בחודש ינואר כינס המאמן מסיבת עיתונאים בה הודיע שיעזוב, אך לפני קצת פחות מחודשיים אמר ששינה את דעתו ושיישאר גם בעונה הבאה. בשבועיים האחרונים שוב נרשם עימות בין השניים, שהוביל לפיטוריו של אגדת המועדון.
הסיבה לאותו קצר היא מחאתו של המאמן במסיבת העיתונאים לפני המשחק נגד אלמריה (0:2 לקטלאנים) על המצב הכלכלי של המועדון והקושי שלו לתפקד ברמות הגבוהות לאור המגבלות הללו. לאפורטה זעם על כך ומקורבים מטעמו טענו אז כי לא נראה שהמצב בר תיקון. הם צדקו.
צ'אבי מונה למאמן ברצלונה בנובמבר 2021. הוא הוביל את בארסה לזכייה באליפות ולזכייה בסופר קופה, שתיהן בעונה שעברה. כשחקן, הוא רשם 767 הופעות במדי ברצלונה, שני רק ללאו מסי. הוא זכה איתה בין היתר ארבע פעמים בליגת האלופות, שמונה פעמים באליפות ושלוש פעמים בגביע המלך.
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
אומר שלום. צ'אבי
(צילום: EPA/Alberto Estevez)
3 צפייה בגלריה
האנזי פליק מאמן נבחרת גרמניה
האנזי פליק מאמן נבחרת גרמניה
מגיע שוב לקבוצה גדולה. פליק
(צילום: AFP)
ומי יהיה מחליפו בעונה הבאה? כלי התקשורת בגרמניה ובקטאלוניה תמימי דעים: האנזי פליק, שעל-פי הדיווחים כבר סיכם כמאמנה החדש של בארסה. פליק בן ה-58 לא אימן מאז פיטוריו מנבחרת גרמניה בספטמבר 2023. הוא כשל עם המנשאפט במונדיאל בקטאר, כשלא הצליח לעבור כלל את שלב הבתים.
קבוצתו האחרונה הייתה באיירן מינכן, אותה עזב בסיום עונת 2020/21 בעקבות חילוקי דעות עם ההנהלה, שמינתה במקומו את יוליאן נגלסמן. פליק זכור בעיקר כאיש שעמד על הקווים ב-2:8 המפורסם של באיירן על אותה ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות ב-2020.
התפוצצה: 0:3 נפלא לברצלונה נגד ראיו
(באדיבות ONE)