מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן חשף הערב (חמישי) את הסגל של נבחרתו ליורו 2024, אשר מונה 25 שחקנים. השם הכי גדול הוא כמובן מי שנחשב בעיני רבים לשחקן הטוב בעולם כיום, קיליאן אמבאפה (25), לו יש המון מה להוכיח לקראת הקיץ הקרוב, במהלכו הוא יעזוב את פ.ס.ז' בחינם אחרי שבע עונות וצפוי לחתום בריאל מדריד. בשני מונדיאלים הוא כבר כיכב, ובענק, אבל ביורו הקודם הוא היה חלש והחמיץ את הפנדל שהוביל להדחת נבחרתו כבר בשמינית הגמר מול שווייץ. כעת, בטורניר הגדול הראשון שלו כקפטן הנבחרת, הוא נחוש להשיג תיקון ולהוביל את הטריקולור לזכייה ראשונה מאז יורו 2000.
ההפתעה הגדולה ביותר בסגל היא זימונו הלא צפוי של אנגולו קאנטה (33), קשרה של אל-איתיחאד הסעודית, שלא זומן לנבחרת מאז ה-3 ביוני 2022. שחקן אחד קיבל זימון בכורה לסגל הטירקולור, שחקן הכנף של פ.ס.ז' בראדלי ברקולה (21). השחקן הצעיר ביותר בנבחרת הוא חברו של ברקולה לקבוצה וורן זאיר-אמרי בן ה-18, שנבחר השבוע לשחקן הצעיר של העונה בצרפת. בקצה השני של הקשת הזו, אוליבייה ז'ירו (37) צפוי לשחק בטורניר הנבחרות הגדול האחרון שלו לפני המעבר בקיץ ללוס אנג'לס FC מה-MLS.
1 צפייה בגלריה
אנגולו קאנטה
אנגולו קאנטה
זומן לראשונה מאז יוני 2022. קאנטה
(צילום: AFP)
המגן/בלם של פ.ס.ז' לוקאס הרננדס הוא הנעדר הבולט ביותר. הוא קרע את הרצועה הצולבת במהלך ההפסד של קבוצתו לדורטמונד בחוץ בחצי גמר ליגת האלופות. למרות ספק לגבי כשירותם, אורליאן צ'ואמני (24) מריאל מדריד וקינגסלי קומאן מבאיירן מינכן (27) זומנו שניהם על ידי דשאן. בין השמות הבולטים שנותרו בחוץ נמצמאים מייקל אוליסה, מאלו גוסטו, מו סימקאן, ז'אן קלייר טודיבו, אקסל דיסאסי, מתאו גואנדוזי, ז'אן פיליפ מאטטה ומוסה דיאבי.
צרפת תשחק שני משחקי הכנה בבית לפני שתטוס לגרמניה - מול לוקסמבורג ב-5 ביוני וארבעה ימים לאחר מכן מול קנדה. סגנית אלופת העולם תתחיל את היורו מול אוסטריה, ב-17 ביוני בלייפציג. לאחר מכן היא תשחק מול הולנד, ב-21 ביוני בלייפציג, לפני שתסיים את שלב הבתים שלה מול פולין, ב-25 ביוני בדורטמונד.
זמן גריזמן: שלושער לחלוץ ב-0:3 על חטאפה
(באדיבות one)
הסגל המלא:
שוערים: מייק מניאן, בריס סמבה, אלפונס אראולה.
הגנה: תיאו הרננדז, וויליאם סאליבה, איברהימה קונאטה, ז'ול קונדה, בנז'מין פבאר, דריו אופמקאנו, ג'ונתן קלאוס, פרלאן מנדי.
קישור: וורן זאיר-אמרי, אנטואן גריזמן, אדוארדו קמאבינגה, אורליאן טשואמני, אדריאן ראביו, יוסוף פופאנה, אנגולו קאנטה.
התקפה: קיליאן אמבאפה, עוסמאן דמבלה, אוליבייה ז'ירו, קינגסלי קומאן, בראדלי ברקולה, רנדל קולו מואני, מרקוס תוראם.

הולנד הציגה 30 שחקנים

גם נבחרת הולנד חשפה הערב את הסגל שלה ליורו, שכרגע כולל 30 שמות ויצומצם בהמשך (ביורו עצמו הסגל יכול לכלול עד 26 שחקנים). בראש הסגל ניצב וירג'יל ואן דייק, קפטן הנבחרת וליברפול, שמוביל חוליית בלמים מרשימה ועמוקה שכוללת גם בין היתר גם את נתן אקה ממנצ'סטר סיטי, מתייס דה ליכט מבאיירן מינכן ומיקי ואן דה ון מטוטנהאם.
הכוכב בחלק ההתקפי צפוי להיות צ'אבי סימונס, שהושאל העונה מפ.ס.ז' ללייפציג והיה נהדר. הסגל כולל גם את ג'רמי פרימפונג מלברקוזן וטון קופמיינרס מאטאלנטה, שנקשרו למנצ'סטר יונייטד וליברפול בהתאמה. מי שבולט בהיעדרו הוא בלם ארסנל יוריאן טימבר, שסבל מקרע ברצועה הצולבת במחזור הראשון של העונה ולא החלים בזמן.