האם מנצ'סטר יונייטד בדרך למסלול התנגשות עם שחקניה הבכירים? באנגליה מדווחים היום (ראשון) כי בקבוצה של אריק טן האח מתכוונים להסיק מסקנות מפרשת כריסטיאנו רונאלדו, ומתכננים להטיל מגבלות שכר על שחקניהם. על פי הדיווח, אף שחקן לא ירוויח יותר מ-200 אלף ליש"ט לשבוע.
המטרה במהלך הזה, שקיבל את הכינוי "חוק רונאלדו", היא למנוע יחסי איבה וקנאה בין השחקנים, כאשר היחסים העכורים בחדר ההלבשה של השדים האדומים עלו לא אחת לכותרות, והוזכרו, בין השאר, כסממנים לנפילה לבינוניות של מועדון הפאר בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
במנצ'סטר יונייטד הפיקו לקחים לאור המקרה איתו. כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: רויטרס)
הראשון שצפוי להיפגע מהנוהל החדש הוא השוער דויד דה חאה, ששכרו עומד על 375 אלף ליש"ט לשבוע. על פי הדיווח, הספרדי - שחוזהו באולד טראפורד מסתיים בתום העונה הנוכחית - קיבל הצעה חדשה עם שכר נמוך יותר, בסדר גודל שווה לזה של ברונו פרננדש. במועדון אף הגדילו והבהירו לדה חאה שהם יהיו מוכנים גם לוותר על שירותיו אם לא יתיישר.
מלבד דה חאה, בכירי השחקנים ביונייטד - הארי מגווייר, ברונו פרננדש, רפאל וראן וקאסמירו - משתכרים בסביבות ה-180-200 אלף ליש"ט לשבוע. במועדון מתכננים לשדרג את שכרם של שחקנים פחות בכירים שיראו שיפור, כך שאט אט פערי השכר בחדר ההלבשה יצטמצמו. בהנהלה, יחד עם אריק טן האח, החליטו לשנות את גישת שבירת שיא המועדון לצורך הנחתת סופרסטארים - לקח שעל פי המועדון נלמד מהמקרה עם כריסטיאנו רונאלדו.
2 צפייה בגלריה
דויד דה חאה מאוכזב
דויד דה חאה מאוכזב
יחתום על חוזה מקוצץ? דויד דה חאה
(צילום: גטי אימג'ס)
מנצ'סטר יונייטד חזרה נהדר מפגרת המונדיאל, וניצחה בכל חמשת משחקיה בזירה המקומית - אחד בגביע הליגה, אחד בגביע ועוד שלושה בליגה. במהלך התקופה האחרונה דיבר לא אחת אריק טן האח על כך שללבוש את החולצה של השדים האדומים זה דבר שמצריך אישיות מיוחדת, במה שנראית כעקיצה לכריסטיאנו רונאלדו, ששוחרר מהקבוצה לאחר פרשת הריאיון לפירס מורגן.