"טירוף!" - זעקה הכותרת של "המונדו דפורטיבו" הקטאלני ולמעשה העבירה במדויק את מה שנראה אתמול (שבת) על כר הדשא בסנטיאגו ברנבאו. ברצלונה פשוט רמסה את ריאל, ועוד במגרשה הביתי עם 0:4 מוחץ שהעביר מסר ברור: אנחנו הקבוצה הטובה ביותר בספרד - ובכושר הנוכחי אולי באירופה כולה.
בארסה הגדילה את הפער בפסגה ל-6 נקודות, אבל זה היה ניצחון שווה הרבה יותר ואולי גם הראה נכון לעכשיו את הפער האמיתי בין שתי הקבוצות. אחרי מחצית מאופסת, רוברט לבנדובסקי כבש צמד תוך שתי דקות (54 ו-56) והעלה את מאזנו ל-17 שערים בכל המסגרות. לאמין ימאל בן ה-17, נכנס להיסטוריה כשחקן הצעיר ביותר שהבקיע בקלאסיקו (77) וראפיניה - השחקן אולי הכי לוהט של ברצלונה - חתם (84) את הקונצרט עם השער הרביעי.
4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
משחק במעמד צד אחד. שחקני בארסה חוגגים
(צילום: REUTERS/Susana Vera)
4 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
ימאל ולבנדובסקי משתעשעים
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
לספרי ההיסטוריה: 0:4 ענק לבארסה בברנבאו!
(באדיבות ONE)
"המשחק הזה היה שייך לברצלונה, הנאחס נשבר", הוסיפו ב"ספורט" הקטלאני, אחרי שבארסה קטעה רצף של ארבעה הפסדים רצופים מול היריבה המרה. ב"מונדו דפורטיבו" עקצו את הבלאנקוס כשציינו כי זו הייתה "מקלחת במדריד".
ימאל התגרה באוהדי ריאל עוד בזמן המשחק, כשאחרי שנעץ את השער השלישי העתיק את תנועת חגג עם תנועת הרגעה כפי שעשה כריסטיאנו רונאלדו לפני למעלה מעשור בקאמפ נואו נגד ברצלונה. ואם זה לא מספיק, הוא גם צייץ בסיום: "מהנה מאוד כשאתה יכול לשמוע את האוהדים שלך יותר מאלה של היריבה באצטדיון שלה". אאוץ'.
"תלכו להתפתל": שער ה"ספורט"
"מקלחת במדריד": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"פליק הרס את ריאל מדריד": שער ה"מארקה"
ימאל גם הדף את הביקורת שברצלונה ניצחה עד השבוע (1:4 על באיירן מינכן ו-0:4 על ריאל) רק יריבות חלשות. "כשניצחנו בהתחלה בליגה, אמרו שאלו קבוצות אמצע טבלה. אבל עכשיו הבסנו שתיים מהקבוצות הטובות בעולם בשבוע אחד", הבהיר הכוכב הצעיר.
בכלל, ברצלונה יכולה לחגוג כמה שיאים וציוני דרך במשחק, שלבטח ייכנס לספרי ההיסטוריה. מלבד השיא של ימאל, לבנדובסקי הפך בגיל 36 ו-66 יום לשחקן המבוגר ביותר שכבש צמד בקלאסיקו במאה ה-21 בכל מסגרת שהיא. האנזי פליק, שנחת רק הקיץ בקבוצה, הוא המאמן הראשון שניצח את הקלאסיקו הראשון שלו בארבעה שערים ומעלה מאז חורחה ולדאנו עם ריאל מדריד בינואר 1995 (0:5). הוא גם מאמן בארסה הראשון שניצח בברנבאו בהופעת הבכורה שלו בקלאסיקו מאז טרי ונבלס האנגלי ב-2 בספטמבר 1984 (0:3).
4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
צמד בקלאסיקו. לבנדובסקי
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
מה שכן, הקבוצה של פליק נראית מדהים וסופרת 12 ניצחונות מ-14 משחקיה העונה בכל המסגרות. "אנחנו רק בתחילת הדרך ובינתיים עושים דברים טובים", הסביר פליק. "כמו שאני תמיד אומר, אנחנו כל הזמן צריכים להשתפר. גם היום, למרות התוצאה, זה לא היה קל".
שוער ברצלונה, איניאקי פנייה, חגג אף הוא: "הראינו שאנחנו מסוגלים לנצח כל קבוצה. שינינו את המנטליות, הקבוצה השתפרה מאוד. אנחנו מבקיעים כמות אדירה של שערים. וחייבים ליהנות מזה. ביום הראשון שלו בתפקיד, פליק אמר לנו שקו ההגנה שלנו לא יכול לנוע אחורה. זה הסגנון שלו. והמשחק של בארסה במשך שנים רבות היה לשמור על קו ההגנה גבוה ככל האפשר. עשינו את זה נגד שחקנים כל כך מהירים וחזקים השבוע, מה שמראה שעשינו עבודה טובה, הרעיונות של פליק התאימו לנו".

לאן נעלם אמבאפה?

מהעבר השני, בריאל מדריד בעיקר רתחו מזעם. לא רק על התוצאה, אלא גם על החגיגה המתריסה, לטענתם, מול ספסל הקבוצה אחרי השער הרביעי של ראפיניה. "הבעיה הייתה עם עוזר המאמן, לא עם פליק", אמר מאמן ריאל, קרלו אנצ'לוטי, במסיבת העיתונאים. "העוזר לא התנהג כג'נטלמן באופן שבו חגג מול הספסל שלנו. פליק הסכים איתי בעניין הזה", הוסיף מי שבסיום נראה מתעמת מילולית עם פליק.
העימות בין אנצ'לוטי לפליק בסיום
"עד השער הראשון זה היה משחק שקול", הוסיף אנצ'לוטי. "היו לנו הזדמנויות ויכולנו להבקיע, אבל לא היינו קטלניים מספיק ליד השער. כשהם הבקיעו, זה שאב מאיתנו אנרגיה והמשחק השתנה. הם גרמו לנו נזק רב במתפרצות".
הקלאסיקו היווה טבילת אש קשה במיוחד עבור קיליאן אמבאפה, שגם ראה ראה איך שער שלו שקבע 0:1 נפסל על ידי ה-VAR בגלל נבדל. בכלל, אמבאפה נתפס שמונה פעמים בנבדל - שיא שלילי בליגה הספרדית. "הוא פשוט נעלם, דווקא במשחק הכי חשוב של העונה", ביקרו אותו ב"מארקה".
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
שיא שלילי. אמבאפה
(צילום: REUTERS/Susana Vera)
ריאל גם הפסידה לראשונה אחרי 42 משחקים בליגה הספרדית. שיא כל הזמנים, אגב, שייך לבארסה (43). "זה לא הרגיש שריאל מדריד רצה. זה הפרש של שש נקודות, אבל הפער מהכדורגל של ברצלונה בשלב הזה הוא עצום", סיכמו ב"אס".