ארגנטינה זכתה רק שלשום בקופה אמריקה, אך שחקניה עומדים ביממה האחרונה במוקד של סערה גדולה. ההתאחדות הצרפתית כבר הגישה אתמול (שלישי) תלונה רשמית לפיפ"א, לאחר שכמה מכוכבי האלביסלסטה חגגו את הזכייה בתואר בשירים גזעניים נגד מספר שחקנים צרפתים ממוצא אפריקאי.
הכל החל כשאנסו פרננדס עלה לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלו במהלך החגיגות באוטובוס, והחל לשיר יחד עם חבריו את השיר הגזעני, שמילותיו, בין השאר הן: "אמא שלהם מניגריה, אבא מקמרון, אבל בדרכון כתוב להם אזרחות צרפתית".
1 צפייה בגלריה
פרננדס. בלב הסערה
פרננדס. בלב הסערה
פרננדס. בלב הסערה
(צילום: REUTERS/Agustin Marcaria)
פרננדס נראה מפסיק את השידור החי באמצע, אבל הסרטון כצפוי התלקח כמו אש בשדה קוצים. "נשיא התאחדות הכדורגל הצרפתית, פיליפ דיאלו, מגנה בחריפות את האמירות הגזעניות, המפלות הבלתי מקובלות שנאמרו נגד שחקני הנבחרת", נאמר בתלונה של סגנית אלופת העולם.
חברו של פרננדס בצ'לסי, ווסלי פופאנה הצרפתי, שיתף את הסרטון ברשתות החברתיות עם הכיתוב: "כדורגל ב-2024: גזענות חסרת עכבות". ב-BBC פורסם כי המועדון הלונדוני אף פתח בחקירת המקרה ועשוי להעניש בחומרה את פרננדס. פופאנה, מאלו גוסטו ואקסל דיסאסי, שלושה מתוך ששת שחקניה הצרפתים של צ'לסי, אף הסירו עוקב מהארגנטינאי באינסטגרם.
הקשר הבין את גודל הצרה אליה נכנס ופרסם התנצלות בחשבון האינסטגרם שלו, שספק אם תעזור: "אני רוצה להתנצל בכנות על סרטון שפורסם בחשבון שלי במהלך חגיגות הנבחרת. השיר כלל שפה מאוד פוגענית ואין שום תירוץ למילים האלו. אני מתנגד לגזענות בכל הצורות ומתנצל על כך שנקלעתי לסיטואציה באופוריה חגיגות הזכייה בקופה אמריקה. המילים הללו לא משקפות את האמונות שלי או את האופי שלי. אני באמת מצטער".
שחקני ארגנטינה מקניטים את צרפת בחגיגות
(באדיבות ONE)