נבחרת הולנד סיימה באכזבה את משחק ליגת האומות אמש (שישי) ב-1:1 מאכזב נגד הונגריה, שמציב אותה לאחר שלושה משחקים במקום השני בבית 3, שבדרג 1. מכה נוספת שחטפו האורנג' הייתה ההרחקה של הבלם-קפטן וירג'יל ואן דייק, שהורחק בעקבות שני כרטיסים צהובים שספג בין הדקות ה-77 ל-79. את הראשון, אגב, ספג שחקן ליברפול בעקבות דיבורים מיותרים עם השופט לוקאס פאנדריך השוויצרי.
בדקה ה-32 רולנד שאלאי העלה את המארחת ליתרון, שהחזיק עד הדקה ה-83, אז, כשהיא בעשרה שחקנים, הצליחה הולנד להשוות משער של דנזל דומפריס, שנהנה מבישול של שחקן ליברפול אחר (בבעיטה חופשית), קודי גאקפו.
2 צפייה בגלריה
וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק
פאנדריך מראה לוואן דייק את הדרך החוצה
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
עבור הבלם הוותיק (33) מדובר בהרחקה ראשונה במדים הלאומיים אחרי לא פחות מ-77 הופעות במדים הכתומים. נתון מרשים אחר: הכרטיס האדום הגיע אחרי שההולנדי מסר 145 מסירות מדויקות במשחק (מתוך 152 ניסיונות), זאת לעומת 172 מסירות מדויקות שרשמה כל נבחרת הונגריה במהלך המשחק.
ועדיין, ברשתות החברתיות לא עשו הנחה להולנדי. "הוא נשאר הבלם הכי אוברייטד בכדורגל", כתב ברשת X. "כל כך הרבה טעויות שהוא עשה מובילות לשערים"; "זו הסיבה שאנשים מסכימים שהוא אחד הבלמים היותר חסרי תועלת בפרמייר-ליג".
2 צפייה בגלריה
דנזל דומפריס
דנזל דומפריס
חוגג שוויון ויוצא להגנת הקפטן. דומפריס
(צילום: David Balogh/Getty Images)
כובש השער ושחקן אינטר, דומפריס, יצא להגנת הקפטן שלו: "אני לא חושב שהגיע לו צהוב שני, לדעתי הוא נגע בכדור". מי שבכל מקרה לא ממש מצטערים על ההרחקה הם אוהדי ליברפול, שלא הסתירו ברשתות את השמחה על כך שהקפטן שלהם יזכה לקצת מנוחה.
אחרי שהודיע כי למרות ההרחקה הוא יישאר עם החברים בנבחרת ההולנדית, ואן דייק עזב הבוקר וחזר למתחם האימונים של ליברפול, לקראת צמד המשחקים שמצפים לה בליגה עם תום הפגרה הבינלאומית – נגד צ'לסי (ראשון, 20.10, 18:30) וארסנל (ראשון, 27.10, 18:30).
האורנג' ימשיכו למשחק החוץ שמצפה להם בגרמניה (שני, 21:45), בתקווה לחלוף על פני המאנשאפט בדרך לפסגת הבית.