כדורגל בליגת האלופות משחקים 90 דקות - ובסוף ריאל מדריד זוכה בגביע. האמת, אין משפט יותר מתאים מכך. תשאלו את אנשי ושחקני הבלאנקוס, שהניפו אתמול (שבת) את התואר האירופי בפעם ה-15 בתולדות המועדון - יותר מכל קבוצה אחרת לאורך ההיסטוריה.
ריאל ניצחה 0:2 את דורטמונד ועשתה שמח לרבבות שעשו את הדרך לוומבלי, יחד עם אלה שהגיעו לצפייה משותפת בסנטיאגו ברנבאו. עד כמה שזה יישמע מוזר, נראה שזה עניין שבשגרה שהבלאנקוס זוכים בתואר היוקרתי באירופה. רק שמבחינתם זה אף פעם לא מספיק. הם תמיד רעבים.
8 צפייה בגלריה
שחקני ריאל
שחקני ריאל
שחקני ריאל והגביע
(צילום: ustin Setterfield/Getty Images)
8 צפייה בגלריה
ריאל מדריד דורטמונד
ריאל מדריד דורטמונד
איזה אושר. שחקני ריאל חוגגים
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
8 צפייה בגלריה
קרבחאל
קרבחאל
והוא עוד נראה מופתע. קרבחאל עם עוד תואר לאוסף
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
15 ניצחונות ב-18. 83 אחוזי הצלחה. זה נתון פשוט מדהים. תוסיפו לזה את העבודה שריאל לא הפסידה באף אחד מתשעת הגמרים של המפעל בהם התמודדה מאז 1981 - 43 שנה. הכינוי "מלכת המפעל" מעולם לא נשמע מתאים יותר.
כשמסתכלים על הנתונים של שחקני ריאל, מגלים מספרים מטורפים, לא פחות. טוני קרוס (עוד נחזור אליו), לוקה מודריץ', נאצ'ו ודני קרבחאל השוו את שיא הזכיות בליגת האלופות לשחקן אחד (השיא היה שייך - איך לא - לכוכב ריאל משנות ה-50 וה-60, פאקו חנטו) שעומד על לא פחות מ-6. מודריץ' ונאצ'ו סופרים לא פחות מ-26 תארים, קרבחאל 25 וקרוס 23. פשוט מכונות תארים.
8 צפייה בגלריה
אוהדי ריאל מדריד
אוהדי ריאל מדריד
אוהדי ריאל חוגגים ברחובות מדריד את הזכייה בליגת האלופות
(צילום: EPA/FERNANDO VILLAR)
8 צפייה בגלריה
אוהדי ריאל מדריד
אוהדי ריאל מדריד
גביע מספר 15 לארון
(צילום: EPA/FERNANDO VILLAR)

בלינגהאם: "עונה מושלמת"

ומה עם קרלו אנצ’לוטי? עבור המאמן האיטלקי בן ה-65 זו הזכייה החמישית בקריירה בצ'מפיונס. בכך הוא הגדיל את שיא הזכיות למאמנים, כאשר אחריו ממוקמים יחדיו בוב פייזלי, שעשה זאת שלוש פעמים עם ליברפול, זינדין זידאן (3 פעמים עם ריאל) ופפ גווארדיולה (פעמיים עם ברצלונה ועוד פעם אחת עם מנצ’סטר סיטי). במניין התארים עם הבלאנקוס, אנצ'לוטי עומד על לא פחות מ-11.
"אתה אף פעם לא מתרגל לזה", אמר אנצ'לוטי בסיום לאחר שנשאל על כמות הזכיות. "המשחק היה קשה מאוד, הרבה יותר ממה שחשבנו שיהיה. במחצית השנייה התקשינו מאוד, בשנייה כבר איבדנו פחות כדורים ושיחקנו הרבה יותר טוב. בכל מקרה, כל הפרטים האלה נראים לא חשובים. זכינו - והחלום נמשך".
קרבחאל, שכבש את השער הראשון של אלופת אירופה הטריה ונבחר בסיום לאיש המשחק: "אנחנו בהחלט יודעים איך לעשות את זה בצורה הקשה. תאמינו לי שהייתי שמח לעשות את זה בדרך הרבה יותר קלה. נחישות זה המפתח המרכזי, זו הגישה הנכונה".
8 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי
"החלום נמשך". קרלו אנצ'לוטי מונף אל-על
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
8 צפייה בגלריה
בלינגהאם
בלינגהאם
"תמיד חלמתי לשחק במשחקים מהסוג הזה". בלינגהאם
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
אי אפשר בלי ג'וד בלינגהאם. האנגלי היה השחקן הטוב ביותר של ריאל מדריד לאורך כל העונה, שהייתה חלומית מבחינתו. עם זאת, במהלך הגמר הוא סיפק משחק לא טוב וכמעט לא הורגש. בכל זאת, הוא הצליח להתעלות ולבשל לוויניסיוס את השער השני, ולמרות שלא היה ברמתו הרגילה - הוא סוגר עונת בכורה מופלאה עם אליפות, תואר שחקן העונה בליגה הספרדית וזכייה ראשונה בקריירה בצ'מפיונס - והוא בסך הכל בן 20.
"תמיד חלמתי לשחק במשחקים מהסוג הזה", אמר בלינגהאם המאושר בסיום. "אני לא יכול לתאר במילים את מה שאני מרגיש, זה הערב הכי טוב בחיי. אני חושב שאפשר להתייחס לעונה הזו כמושלמת. בחלומות הכי ורודים שלי זה לא נראה ככה. אני אסיר תודה לחבריי לקבוצה, המשפחה שלי ולכל הצוות שעובד מאחורי הקלעים - הפיזיוטרפיסטים, כולם. זה היה מאמץ קבוצתי".

קרוס נפרד: "לא חלמתי על זה"

וכמובן, טוני קרוס. הקשר הגרמני המבריק הודיע לפני קצת פחות משבועיים כי יפרוש מכדורגל אחרי היורו הקרוב, כלומר, המשחק אתמול היה האחרון שלו במדי ריאל מדריד. הוא עוזב עם 23 תארים במדי הבלאנקוס (34 בכל הקריירה), 5 זכיות בליגת האלופות ו-6 זכיות בסך הכל בקריירה. בגיל 34 ואחרי עשור בברנבאו, אפשר בהחלט להגיד שקרוס הוא אחד השחקנים הגדולים, המוערכים והאהובים בתולדות המועדון.
8 צפייה בגלריה
ריאל מדריד דורטמונד
ריאל מדריד דורטמונד
הונף על הכתפיים וזכה לתשואות ממושכות. קרוס
(צילום:David Ramos/Getty Images)
בסיום המשחק אתמול הוא הונף אל על וקיבל תשואות ממושכות מהקהל של ריאל, כיאה לאגדת המועדון שהוא. כעת, נותר לראות האם הוא יוכל לכבות את האור על אחת הקריירות המרשימות ביותר של כדורגלן בצורה באמת בלתי נתפסת, כשיתמודד עם נבחרת גרמניה ביורו 2024, שיהיה טורניר ביתי.
"לזכות שש פעמים בתואר הזה, זה פשוט מטורף, לא חלמתי על זה", אמר קרוס הנרגש בסיום. כשנשאל מה הופך את ריאל לקבוצה שזוכה בכל כך הרבה תארים הוא התלוצץ ואמר: "צריך פשוט לא להפסיד בגמרים, זה הבסיס. אבל ברצינות - המנטליות פה מדהימה, בשנים האחרונות הייתה פה המון איכות וגם אמונה - אני חושב שזה מה שמבדיל בין ריאל מדריד למועדונים האחרים".
על המשחק עצמו אמר: "הדבר שהכריע את המשחק היה העובדה שלא ספגנו במחצית הראשונה, שהייתה לא טובה מצידנו. במחצית השנייה נראינו הרבה יותר טוב. זה לקח לנו זמן, אבל בסופו של דבר היינו הקבוצה הטובה יותר".
דונצ'יץ' חוגג
איקר קסיאס מתלהב
קרלוס אלקראס לא שוכח כמה גביעים יש לריאל
והיו גם לא מעט מברכים. לוקה דונצ'יץ', למשל, שכיכב בקבוצת הכדורסל של המועדון, צייץ: "'האלה' מדריד". סרחיו ראמוס, שהניף בעצמו שלושה גביעי ליגת האלופות כקפטן, חגג: "זה סיפור אהבה אמיתי. אל תנסו אפילו להבין את זה".
שוער העבר איקר קסיאס כתב: "האופנה עוברת, ריאל מדריד לא. אמרתי את זה פעם". ואפילו ברצלונה, היריבה המושבעת של ריאל, עשתה כבוד: "ברכות לריאל מדריד על הזכייה שלה בליגת האלופות". כמובן גם בתקשורת הספרדית פרגנו לבלאנקוס וציינו, בין השאר: "זו קבוצה מעולם אחר, מי באמת יכול לעצור אותה?". האמת, בליגת האלופות - כנראה שאף אחת.
10 ההצלות הכי מטורפות העונה בלה ליגה
(באדיבות ONE)