הפתעת העונה באירופה, הלא היא ג'ירונה, כבר הייתה בדרך הערב (חמישי) לניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות, שהיה מבטיח לה מקום בפסגת הלה ליגה גם בתום המחזור ה-18, אבל לבסוף נעצרה עם 1:1 אצל הכבשה השחורה שלה, בטיס מהמקום השביעי, שניצחה בכל חמשת המפגשים הקודמים בין הקבוצות. ריאל מדריד לא היססה לנצל את ההזדמנות לטובתה וחלפה על פניה אל המקום הראשון.
ארטם דובביק, החלוץ האוקראיני הלוהט של ג'ירונה, העלה את האורחת ליתרון עם פנדל בדקה ה-39 ושיפר את מאזנו ל-11 שערים וארבעה בישולים ב-17 הופעות העונה בליגה. אבל השער הזה לא הספיק לג'ירונה כדי לרשום ניצחון ראשון על בטיס מאז 2010, מאחר שחרמאן פסייה השווה בדקה ה-88 וקבע חלוקת נקודות.
2 צפייה בגלריה
ארטם דובביק
ארטם דובביק
הפעם השער שלו לא הפסיק. דובביק בפעולה
(צילום: EPA/Julio Munoz)
2 צפייה בגלריה
ואסקס חוגג ניצחון ששווה מקום בפסגה
ואסקס חוגג ניצחון ששווה מקום בפסגה
ואסקס חוגג ניצחון ששווה מקום בפסגה
(צילום: REUTERS/Vincent West)
האורחת שיפרה את מאזנה ל-45 נקודות אחרי 18 משחקים - מתוכם ניצחה ב-14 והפסידה רק באחד. המארחת, מנגד, רשמה תיקו רביעי ברציפות בליגה, היא עם ניצחון בודד (בגביע) בשבעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות.
ריאל מדריד, כאמור, זיהתה את ההזדמנות וניצלה אותה, לאחר שכבשה את הפסגה בזכות ניצחון 0:1 על אלאבס בתוספת הזמן, זאת כשהיא שיחקה עם עשרה שחקנים החל מהדקה ה-54, אז הורחק נאצ'ו בעקבות התערבות של ה-VAR לאחר שדרך על העקב של סאמו אומורודיון. על השער הדרמטי היה חתום לוקאס וסקאס שבדקה הראשונה של התוספת נגח לרשת המארחים, לאחר הרמה מדודה של טוני קרוס.
במשחק נוסף, ריאל סוסיאדד מהמקום השישי רשמה 0:0 שלישי ברציפות בכל המסגרות, הפעם נגד קאדיס החלשה בחוץ.