מנצ'סטר סיטי עלולה לא רק להיות מורחקת מהפרמייר-ליג אם תימצא אשמה בהפרה של החוקים הפיננסיים, אלא גם משאר המסגרות המקומיות (הגביע האנגלי וגביע הליגה) ומהמפעלים של אופ"א (ליגת האלופות ומונדיאל הקבוצות), כך לפי הדיווח שהתפרסם היום (חמישי) ב"טלגרף".
במה שזכה באנגליה לכינוי "משפט המאה של הספורט", מנצ'סטר סיטי נאשמת על ידי הפרמייר-ליג - הליגה בה זכתה בארבע העונות האחרונות, רצף שאף קבוצה לא רשמה לפניה - ב-115 סעיפים של הפרת החוקים הפיננסיים.
1 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד במשחק ליגת האלופות מול אינטר
ארלינג הולאנד במשחק ליגת האלופות מול אינטר
ארלינג הולאנד במשחק ליגת האלופות מול אינטר, אתמול
(צילום: Reuters/Lee Smith)
סיטי מואשמת בכך שלא סיפקה מידע פיננסי מדויק במשך תקופה של תשע שנים החל משנת 2009, ושלאחר מכן לא שיתפה פעולה עם חקירות שבאו בעקבות זאת. המועדון מכחיש את כל ההאשמות, ופסק הדין צפוי להתקבל עד תחילת 2025.
הדיווח מציין כי סעיף 31 בחוקי הגביע האנגלי קובע: "כאשר מועדון הורשה להשתתף בתחרות אך לאחר מכן מורחק מהליגה בה הוא מתחרה (או משחקי הליגה שלו מושעים), מועצת המשחק המקצועי (PGB) רשאית להרחיק את המועדון מהתחרות". בדיווח נטען כי אם סיטי תורחק מהתחרויות מקומיות, זה עלול לגרום לאפקט דומינו גם באירופה. סיטי בטוחה שהיא תימצא זכאית, וטוענת שיש לה "גוף מקיף של ראיות חותכות" לתמוך בטענותיה.
"אני שמח שזה מתחיל, ואני יודע שיהיו עוד שמועות לגבי המשפט והדברים שיעלו משם", הודה המאמן פפ גווארדיולה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק של סיטי מול ברנטפורד בשבוע שעבר, בו ניצחה 1:2 ונותרה המושלמת היחידה בפרמייר-ליג. "אני יודע מה אנשים מחפשים, למה הם מצפים. במשך שנים מחפשים את מנצ'סטר סיטי, אבל אמרתי כבר לפני כן - כולם חפים מפשע עד שיש הוכחה לאשמה. זה יתחיל בקרוב ובתקווה שגם יסתים בקרוב".