ערב דרמטי בליגת האומות לנשים בכדורגל ננעל אתמול (שלישי) כשהולנד העפילה ברגע האחרון לפיינל-פור של המפעל יחד עם ספרד, צרפת וגרמניה – במה שעשוי להבטיח לחלק מהן כרטיס למשחקים האולימפיים בפריז 2024.
הערב היה כל כך דרמטי, עד שהוא כבר עורר שאלות ברחבי אירופה. יש אפילו מי שקוראים לבדוק את האירועים המדהימים שהתרחשו בפוטו-פיניש של בית 1, בו הולנד עלתה לשלב הבא מהמקום הראשון ואילו אנגליה, אלופת אירופה וסגנית אלופת העולם, נותרה שנייה ועפה. מרכז הרעש התחולל בשני המשחקים בהם היו מעורבות הולנד ואנגליה, שנאבקו על הפסגה ועל הכרטיס לשלב הבא. במחזור הנועל הולנד (9 נקודות, הפרש שערים 6:10) פגשה את בלגיה (8), ואנגליה (9, הפרש שערים 8:9) את סקוטלנד (2).
2 צפייה בגלריה
דמאריס אחורולה חוגגת להולנד
דמאריס אחורולה חוגגת להולנד
דמאריס אחורולה חוגגת עם החברות מהולנד
(צילום: Gerrit van Keulen / ANP / AFP)
בשל העובדה שאנגליה והולנד ניצחו אחת את השנייה בהפרש של שער אחד, זהות העולה נקבעה לבסוף על הפרש שערים. רק שלוח התוצאות, היה רחוק מלספר סיפור ספורטיבי. סקוטלנד הפסידה 6:0 לאנגליות (כולל שער בדקה ה-93, מרגליה של לוסי ברונז), והולנד, שהייתה במצב הזה צריכה לנצח בשלושה שערים ומעלה כדי לשמור על המקום הראשון, אכן עשתה את העבודה עם 0:4, הודות לצמד של דמאריס אחורולה בתוך תוספת הזמן (91 ו-96) - אחד מהם מול השוערת הבלגית המחליפה, דידי למי, שנכנסה באופן תמוה לכר הדשא בדקה ה-93 במקום ניקי אווררד.
הולנד העפילה, כאמור, לחצי הגמר, שם יתחרו 3 נבחרות על שני כרטיסים (צרפת כבר הבטיחה את הופעתה בפריז בשל היותה המארחת).
קשה שלא לתהות בנוגע להתרחשויות בשני המשחקים, בטח כשסקוטלנד (יחד עם צפון אירלנד ו-וויילס) מהווה חלק מהנבחרת האולימפית של בריטניה. מקום ראשון לאנגליה היה מקרב אותה - וכאמור גם את סקוטלנד - לכרטיס לאולימפיאדה, כך שה-0:6 של האנגליות היה אפילו יותר מפוקפק מהרביעייה שחגגו ההולנדיות על השכנות מבלגיה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה אכזבה
נבחרת אנגליה אכזבה
האכזבה של האנגליות בהאמפדן פארק
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
עוד לפני המשחק, בסקוטלנד מיהרו לדחות טענות של הנחות צפויות לנבחרת האנגלית. קפטנית סקוטלנד, רייצ'ל קורסי, הגדירה זאת כ"חוסר כבוד" ו"שערורייתי" לפקפק ביושרה שלה ושל חברותיה. לוסי ברונז, שכזכור כבשה את השער השישי של אנגליה, הגדירה את החשדות הללו כ"דבר הכי חצוף אי פעם".
אך כאמור, סקוטלנד דווקא כן התפוררה, כשארבעה מתוך ששת השערים נכבשו בין הדקות ה-38 ל-49. "אני מאוד מאוכזבת", אמרה בסיום מאמנת אנגליה, סרינה ויכמן ההולנדית. "זה מאכזב לפספס את המשחקים האולימפיים על הפרש שערים. חשבנו ששישה שערים יספיקו, אבל אם הולנד כבשה ארבעה זה כנראה לא מספיק. הבנות עבדו קשה, אבל לצערי זה לא היה בידיים שלנו".