המחזור השני של שלב הבתים באליפות אפריקה יצא היום (חמישי) לדרך שני משחקים בבית 1, שבאחד מהם ניצחה ניגריה את המארחת חוף השנהב, ומשחק אחד בבית 2, בו מוחמד סלאח נפצע והוחלף ב-2:2 של מצרים מול גאנה. במשחק המוקדם בבית 1, חגגה גינאה המשוונית עם 2:4 על גינאה ביסאו.
מצרים - גאנה 2:2 | שחזור גמר 2010, אז מצרים זכתה בפעם השביעית והאחרונה שלה, בין שתיים מהמועמדות לזכייה - שפתחו בצורה מאכזבת, "הפרעונים" סיימו ב-2:2 מול מוזמביק ו"הכוכבים השחורים" הפסידו 2:1 לכף ורדה - סיפק קרב גדול, עמוס באירועים ושערים.
זה התחיל עם הפציעה של מוחמד סלאח שהובילה לכך שהכוכב הכי גדול באליפות הוחלף רגע לפני ההפסקה (45+2), ודקה לאחר מכן היה זה כוכבה של היריבה מוחמד קודוס - שלא היה בסגל במשחק הראשון - שהעלה את גאנה ליתרון. בדקה ה-69 ניצל עומר מארמוש טעות גדול של איניאקי וויליאמס כדי לקבוע 1:1, אבל היתרון הזה החזיק שתי דקות בלבד, אז קודוס השלים צמד. שלוש דקות אחרי זה מצרים שוב השוותה, הפעם עם שערו השני בטורניר של מוסטאפה מוחמד ואחרי טעות גדולה של אוסמן בוקארי, שדקה קודם לכן החליף את וויליאמס. בוקארי עצמו חזר לספסל בדקה ה-89. שתי הנבחרות עלולות לסיים את דרכן במחזור האחרון של שלב הבתים.
4 צפייה בגלריה
סלאח
סלאח
נפצע והוחלף. סלאח
(צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
4 צפייה בגלריה
קודוס
קודוס
צמד שלו לא הפסיק. קודוס
(צילום: Issouf SANOGO / AFP)
חוף השנהב - ניגריה 1:0 | המארחת ידעה שניצחון יבטיח לה כרטיס לשמינית הגמר וגם יסבך ה"סופר איגלס", שמעדו במחזור הפתיחה עם 1:1 מול גינאה המשוונית. אבל שער של הקפטן וויליאם טרוסט אקונג בפנדל בדקה ה-52 העניק לניגריה, שזכתה לאחרונה באליפות היבשתית ב-2013, ניצחון יקר.
4 צפייה בגלריה
וויליאם טרוסט אקונג
וויליאם טרוסט אקונג
ניצחון חשוב. אקונג
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
גינאה המשוונית - גינאה ביסאו 2:4 | בקרב בין שתיים משלוש הגינאות בטורניר, חגגה גינאה המשוונית הודות לשלושער של הקפטן ומלך השערים שלה אמיליו אנסואה (21, 51, 61) - והיא עם ארבע נקודות ורגל וחצי בשמינית הגמר. המנצחת גם נהתה משער של יוסטה מירנדה (46) שהעלה אותה ל-1:2. עבור המפסידה - שנותרה על אפס נקודות והסיכוי שלה להעפיל נמוך מאוד - כבשו אסטבן אורוזקו (37, עצמי) וזה טורבו המחליף (90+3).
4 צפייה בגלריה
אמיליו אנסואה
אמיליו אנסואה
התפוצץ עם שלושער. אנסואה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)