התקשורת העיראקית סוערת אחרי ההפסד אתמול (שני) 3:2 לירדן וההדחה בשמינית גמר אליפות אפריקה. העיראקים, שסיימו את הבית המוקדם במקום הראשון (כולל ניצחון מרשים על יפן), ספגו שני שערים בתוספת הזמן (95 ו-97) ונוצחו בצורה הכי דרמטית שיש.
במסיבת העיתונאים בסיום המשחק, נרשמה דרמה נוספת. מספר עיתונאים פשוט לא אפשרו למאמן הספרדי של הנבחרת, חסוס קסאס, לדבר ואף ניסו לתקוף אותו פיזית. הסדרנים במקום נאלצו להוציא אותם החוצה והדבר גרם לכאוס גדול.
2 צפייה בגלריה
הטק
הטק
בעין הסערה. קסאס
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
צפו בבלגן במסיבת העיתונאים
אותם עיתונאים רתחו לא רק על ההפסד, אלא גם על העובדה שלטענתם קסאס העניק ראיונות לתקשורת הספרדית לפני משחקים "והייתה לכך השפעה ישירה על תוצאת המשחק, זה הסיח את דעת השחקנים". אחד מהם טען: "אף אחד מהמאמנים שעלה לשמינית הגמר העניק ראיונות לפני משחק, אתה היחידי שעשה כך. זו בושה".
"כואב לי מה שקרה", התייחס הספרדי בן ה-50, שמאמן את עיראק מאז נובמבר 2022, לאירועים בחדר מסיבות העיתונאים. התאחדות הכדורגל העיראקית פרסמה הודעת גינוי מ"החרדה הגדולה" שנמנעה וטענה כי "האירועים במסיבת העיתונאים היו כואבים יותר מההדחה של הנבחרת מאליפות אסיה".
2 צפייה בגלריה
הטק
הטק
שחקני עיראק מנסים לעכל את ההדחה הדרמטית
(צילום: REUTERS/Ibraheem Al Omari)
"אנחנו מגנים את ההתנהגות הבוטה והמכוערת שנרשמה נגד המאמן", נכתב בהודעה. "נתמודד עם אנשי התקשורת שמבקשים לגרום לכאוס". נכון לכרגע, קסאס צפוי להמשיך בנבחרת. "עתידי? אני רגוע והמטרה שלנו היא להעפיל למונדיאל 2026", אמר קאסאס עוד לפני הכאוס הגדול.
אגב, עוד לפני מסיבת העיתונאים, נרשם אירוע ביזארי אחר - על המגרש. לאחר שאיימן חוסיין מצא את הרשת בדקה ה-77 בשמינית גמר גביע אסיה, ובכך השלים מהפך עבור עיראק שעלתה ל-1:2 על ירדן, הוא כנראה הרגיש על גג העולם. מה שבטוח הוא שהרגשה הזו נמשכה מעט מאוד זמן.
החלוץ בן ה-27, מלך שערי הטורניר עד כה עם שישה כאלה בארבעה משחקים, חגג את הכיבוש עם תנועה של אכילת מנסף (המאכל הלאומי של ירדן) - כתשובה לירדנים שחגגו ככה את השער שלהם. השופט האיראני עלירזה פאגני החליט שמדובר בהתגרות, והראה לו בשל כך את הכרטיס הצהוב השני. עיראק לא הצליחה להחזיק, כאמור, מעמד בעשרה שחקנים, ספגה פעמיים נוספות והודחה.