אוהדי מכבי חיפה מציפים את נתב"ג
(צילום: עוז מועלם)
אוהדי הכדורגל הטורקים היו מרותקים למסכים ושידרו לחץ אתמול בערב. המשחק של האלופה טרבזונספור, הנציגה היחידה שלהם במוקדמות ליגת האלופות (אין להם כרטיס ישיר לשלב הבתים), אירחה את פ.צ קופנהגן בגומלין של שלב הפלייאוף אחרי הפסד 2:1 בדנמרק. לאכזבתם המרה, המשחק הסתיים ב-0:0 - וזו בשורה מצוינת לכדורגל הדני, אבל גם לקבוצות הישראליות.
מכבי חיפה בליגת האלופות - סיקור מיוחד
שיטת דירוג הקבוצות למפעלים האירופיים, שמחשבת את התוצאות בטווח זמן של חמש שנים, שולחת את האלופות של עשר הראשונות אוטומטית לשלב הבתים של הצ'מפיונס. היא קובעת גם את מספר הקבוצות מכל מדינה שישתתפו במוקדמות הליגה האירופית (לישראל אין נציגות, אלא אם הנציגה במוקדמות ליגת האלופות נושרת לשם) ובקונפרנס ליג, לרבות שלבי המוקדמות שיצטרכו הקבוצות לעבור בעונה שלאחר מכן.
2 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות מוכן להגרלה
(צילום: AP)
לישראל יש כרגע נציגה אחת במוקדמות האלופות - ומכבי חיפה הרוויחה מהרחקת הקבוצות הרוסיות כאשר פתחה בסיבוב השני ולא בראשון - ועוד שלוש בסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג, מחזיקת הגביע ומקומות 3-2, או המקום הרביעי במקרה שאחת משלוש הראשונות זוכה גם בגביע, כפי שקרה בעונה שעברה עם ההנפה של הפועל באר שבע שסידרה כרטיס למכבי נתניה. אבל כעת, בזכות המארס הטורקי שחטפו טרבזונספור והקבוצות האחרות מהליגה שלה, לצד ההעפלה של חיפה לשלב הבתים בצ'מפיונס, כמו גם ההצלחות של מכבי ת"א והפועל באר-שבע בקונפרנס ליג (שעוד יכולות להעפיל לשלב הבתים ולהוסיף לניקוד, כמו גם תוצאות טובות בהמשך העונה במפעל שלהן), ישראל עקפה את טורקיה בדירוג ועלתה למקום ה-20.
המשמעות היא שהחל מעונת 2024/25, יש סיכוי טוב יותר שישראל תזנק ותזכה במקום בליגה האירופית או כניסה בסיבוב מתקדם יותר לחלק מהמפעלים. כמובן שגם התוצאות בהמשך העונה יקבעו, אבל קבוצות ליגת העל צברו ניקוד יפה בשלוש העונות האחרונות (כולל הנוכחית), ובמבט קדימה זו תהיה דחיפה משמעותית.
2 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
ישראל עקפה את טורקיה בדרך למקום ה-20
לא פלא שכל תוכניות הספורט והדיווחים שהחלו כאן אמש, ביכו וניתחו את הכישלון המתמשך של הכדורגל הטורקי. כאמור, לא מדובר רק באלופה - אחרי שהדיחה את נתניה מהקונפרנס ליג, בשקשהיר בסכנה הערב בבלגיה (1:1 ביתי מול אנטוורפן במשחק הראשון); קוניאספור כבר עפה משם עם הפסד לוואדוז מליכטנשטיין; סיבאספור בצרות בליגה האירופית אחרי שספגה 3:1 ממאלמו בשוודיה, ורק פנרבחצ'ה, שנשרה לשם ממוקדמות הצ'מפיונס, בעמדת העפלה טובה לבתים של המפעל השני בחשיבותו.
באופן כללי, טורקיה בלי נציגות בשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז עונת 95/96, וכשהגמר באיסטנבול מחכה בסוף העונה, זו תהיה רק הפעם השנייה בהיסטוריה בה מארחת הגמר (הראשונה הייתה וויילס ב-2017) לא שולחת קבוצה אפילו לבתים. ובקיצור, כמו שאמר לי העיתונאי מהמט דבראן מהעיתון "פנאטיק": "אפילו ישראל עברה אותנו".