כוחות הביטחון הצרפתיים עצרו מוקדם יותר החודש בסנט אטיין צ'צ'ני בן 18, החשוד בתכנון פיגוע באצטדיון הכדורגל של העיר במהלך המשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב, כך חשף היום שר הפנים ג'רלד דרמנין.
"האלמנטים הראשונים מראים שהוא תכנן באופן פעיל מתקפה נגד סטאד ז'ופרואה-גישאר (סנט-אטיין) במהלך משחקי הכדורגל שיתקיימו שם במהלך המשחקים האולימפיים", אמר דרמנין בהצהרה.
1 צפייה בגלריה
סטאד ז'ופרואה-גישאר
סטאד ז'ופרואה-גישאר
האצטדיון בסנט אטיין. סטאד ז'ופרואה-גישאר
(צילום: Jeff PACHOUD / AFP)
החשוד פעל "בהשראת האידיאולוגיה האיסלאמיסטית", אמר שר הפנים. "הוא רצה לתקוף צופים, אבל גם כוחות ביטחון ולמות כשאהיד", הוסיף דרמנין. זהו הסיכול הראשון של מתקפה שתוכננה בקשר לאולימפיאדה בקיץ, נאמר בהצהרה.
פחות מחודשיים לפני המשחקים האולימפיים, צרפת נמצאת בכוננות הביטחון הגבוהה ביותר. הנשיא עמנואל מקרון אמר כי ייתכן שטקס הפתיחה ייערך במתכונת מצומצת אם האיום הביטחוני ייחשב גבוה מדי. יש חששות ביטחוניים ניכרים סביב הטקס, שירכז 100 מנהיגים ויכלול ספורטאים שטים במורד נהר הסיין עם קהל עצום בשתי הסוללות. המארגנים החליטו בינתיים להקטין את מספר הצופים מ-600 אלף ל-300 אלף.
סטאד ז'ופרואה-גישאר הוא אחד מכמה אתרים שישמשו לטורניר הכדורגל של המשחקים האולימפיים, בו גם הנבחרת הצעירה של ישראל תקח חלק. הוא נבנה במקור בשנות ה-30, שימש לאירועי ספורט ותרבות גדולים, כולל מונדיאל 1998 ויורו 2016, ועבר מספר שיפוצים. כיום הוא מכיל כ-42,000 מקומות.
תמר שבק מדברת לקראת אולימפיאדת פריז