6 צפייה בגלריה
סלאח, הולאנד וז'סוס
סלאח, הולאנד וז'סוס
סלאח, הולאנד וז'סוס
(צילום: gettyimages)
שש הגדולות בכדורגל האנגלי הפכו מעשית לשתיים פלוס אחת עם בונוס של שלוש. מבצע של הפרמייר־ליג. מנצ'סטר סיטי וליברפול ברמה משלהן, צ'לסי בקטגוריה נפרדת בזמן שהיא מנסה להתקרב לאליפות, טוטנהאם, ארסנל ומנצ'סטר יונייטד חולמות בעיקר על כניסה לליגת האלופות. אז מה כל אחת עשתה הקיץ בניסיון לשמור או לשפר את מעמדה? ביום שישי החגיגה מתחילה, הליגה האנגלית חוזרת.

מנצ'סטר סיטי: הגיע זמן צ'מפיונס

אחרי שתי אליפויות רצופות וארבע בחמש שנים, לא יקרה כלום לסיטי אם תסיים הפעם שנייה, אבל הפעם היא באמת חייבת לקחת את גביע אירופה, יותר מתמיד. ארלינג הולאנד והקשר המעולה קלווין פיליפס מלידס עלו יחד 100 מיליון יורו, ולמרות שהיו כוכבים שעזבו, הם פחות מהותיים עבור פפ גווארדיולה. הוא קיבל מה שרצה וסגל מושלם רק השתפר, ואם לא יהיה עם הגביע ביד תחת מטר קונפטי באיסטנבול ב־10 ביוני 2023, כלום כבר לא יעזור לקבוצה הזו. ציון לקיץ: מעולה.
6 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי
קיבל את מה שהוא רוצה. פפ
(צילום: gettyimages)

ליברפול: חוד חדש וחזק

המהלך הגדול ביותר של האדומים בשלב ההכנות היה סיום הסאגה והחתמתו של מוחמד סלאח על חוזה חדש. ברגע שזה קרה, יורגן קלופ קיבל את שלוות הנפש להמשיך לבנות סביב המצרי את חוליית ההתקפה החדשה. פעם אלו היו סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו לידו, כעת דרווין נונייס ולואיס דיאס עם גיבוי מרהיב בדמות דיוגו ז'וטה שקיבל גם הוא חוזה טרי אתמול. יש מחסור בקשר אחורי ובלם נוסף מהטופ של הטופ העולמי, אבל ליברפול גם לא חיפשה כאלה והחיזוק החזיר את הרעב. ציון לקיץ: נפלא.
6 צפייה בגלריה
דרווין נונייס
דרווין נונייס
חדש, חדיש ומחודש. נונייס
(צילום: רויטרס)

צ'לסי: אמרה לא לרונאלדו

אחת הקבוצות האגרסיביות ביותר בשוק ההעברות הקיץ, עם קו ברור: אין מכשול כספי למה שתומאס טוכל רוצה לקבל, והמילה האחרונה תהיה שלו. הגרמני התנגד להחתמת כריסטיאנו רונאלדו, צירף חלוץ שיודע לעשות עבודה טקטית (ראחים סטרלינג מסיטי) והחליף את אנטוניו רודיגר בקאלידו קוליבאלי, אחד הבלמים הטובים בעולם. בקרוב יהיו עוד שמות. הבעיה היא שטוכל לא מסתדר עם סקוררים אמיתיים (ע"ע רומלו לוקאקו שחזר לאינטר), ולא ברור כמה יוכל להצליח כשהוא סומך על השערים של קאי האברץ וכריסטיאן פוליסיק "המזויפים". ציון לקיץ: מצוין, ועשוי להשתפר.
6 צפייה בגלריה
תומאס טוכל וכריסטיאן פוליסיק
תומאס טוכל וכריסטיאן פוליסיק
בינתיים זה עובד. פוליסיק וטוכל
(צילום: AFP)

טוטנהאם: 100 אחוזי הצלחה

החיבור עם אנטוניו קונטה שהגיע במהלך העונה שעברה היה יוצא מן הכלל, והוא אפילו החזיר להארי קיין את החשק לכדורגל ושידרג את סון יונג־מין לרמת אחד השחקנים הטובים בעולם, בלי הגזמה. העבודה בקיץ הייתה פנטסטית – רישרליסון, איבן פרישיץ', איב ביסומה, קלמון לנגלה. טוטנהאם התחזקה והוסיפה עומק בכל העמדות, אפילו לא הוציאה סכומים מוגזמים, ויכולה ללכת רחוק מאוד בליגה או באירופה – אבל לא בשני המקומות גם יחד. ציון לקיץ: מצטיינת שכבתית.
6 צפייה בגלריה
רישארליסון
רישארליסון
טוטנהאם עבדה נהדר בקיץ. רישארליסון
(צילום: gettyimages)

ארסנל: שיפור, לא שלמות

מיקל ארטטה הפך ללוחש לכישרונות. שחקנים מפוספסים שהיו בסכנה להיעלם, כמו מרטין אודגור ואמיל סמית'־רואו, עשו קפיצה אצלו, ועכשיו הוא רוצה להצליח בכך גם עם הצמד שהגיע מסיטי – גבריאל ז'סוס שאמור לשחק יותר בקביעות ואלכסנדר זינצ'נקו שביקש לעבור לצמיתות לקישור במקום לשחק כמגן שמאלי. ארסנל מסודרת יותר מאשר הייתה שנים רבות, והמקום הרביעי הוא בהחלט אופציה, אבל אין לה את ה־שחקן, האיש הזה שהכל סובב סביבו, סופר שובר שוויון בליגה של שוברי שוויון. ציון לקיץ: טוב.
6 צפייה בגלריה
מרטין אודגור
מרטין אודגור
קפיצת מדרגה. אודגור
(צילום: רויטרס)

מנצ'סטר יונייטד: עננה באולד טראפורד

אריק טן האח הגיע כדי לבנות הכל מחדש, לסדר את השורות ואולי להתברג לרביעייה הראשונה. מה שהוא קיבל זו סאגה סביב רונאלדו, ואחרי שבועות של הצהרות מפויסות, להולנדי נמאס ואתמול הוא הטיח ביקורת בכוכב שלא רוצה להמשיך במועדון. העננה מעל אולד טראפורד לא הולכת לשום מקום, ואם האוהדים חושבים שכריסטיאן אריקסן הוא האנס כריסטיאן אנדרסן ויהפוך את העונה לאגדה, זו טעות מרה. רק גאונות של טן האח יכולה להוציא משהו מהמצב הזה. ציון לקיץ: בלתי מספיק.