האם לאריק טן האח נותרו ימים ספורים עד שיפוטר ממנצ'סטר יונייטד? האוהדים והפרשנים, כך נראה, בטוחים בכך, אך המנג'ר ההולנדי חושב אחרת. כן, גם אחרי ההפסד הנוסף שספגה אתמול (שבת) הקבוצה, 2:1 לנוטינגהאם פורסט, שנעל עבורה באופן איום את שנת 2023.
נציג הבעלים החדש סר דייב בריילספרד ישב לצד המנג'ר האגדי של מנצ'סטר יונייטד, אלכס פרגוסון, אתמול ביציע. השניים צפו בהפסד ה-14 של הקבוצה בשנה קלנדרית אחת - דבר שלא קרה לה מאז 1931, אז גם נשרה לליגת המשנה. כרגע מדורגת יונייטד שביעית עם 31 נקודות, 11 פחות מהמוליכה ליברפול, לה משחק פחות, אבל היכולת שווה למועדון תחתית. "הקבוצה הזו חסרת דרך, לא יציבה ונוראית", סיכם זאת במשפט אחד שחקן העבר של יונייטד גארי נוויל.
2 צפייה בגלריה
פרננדש
פרננדש
הפנים אומרות הכל. פרננדש
(צילום: Reuters/Lee Smith)
2 צפייה בגלריה
טן האח
טן האח
יילך הביתה בקרוב? טן האח
(צילום: Darren Staples / AFP)
אז עד כמה גרועה העונה הזו של מנצ'סטר יונייטד? * בעידן הפרמייר-ליג, ליונייטד מעולם לא היה כמות נמוכה כזו של נקודות (31) ו/או שערי זכות (22) בסוף דצמבר. * יונייטד סגרה את השנה האזרחית הרביעית הגרועה ביותר שלה אי פעם מבחינת הפסדים עם 21 כאלה. רק בשנים 1930 (28), 1972 (25) ו-1921 (24), היא הפסידה יותר פעמים. * הקבוצה הפסידה בתשעה מתוך 20 משחקי הליגה הראשונים שלה, דבר שקרה לה לראשונה מאז עונת 1989/90. יונייטד, אגב, ספגה תשעה הפסדי פרמייר-ליג בכל העונה שעברה, הראשונה של טן האח בתפקיד. * עד כה העונה יונייטד הפסידה בכל המסגרות ביותר משחקים ממה שניצחה (14 לעומת 12). * ומה לגבי חודש הבלהות של השדים האדומים? יונייטד הפסידה חמישה מתוך שמונה משחקים בדצמבר, הבקיעה שש פעמים וספגה 12 שערי חובה. * הרצף הטוב ביותר של השדים האדומים העונה: שלושה ניצחונות. בנוסף, הם ניצחו שני משחקים ברציפות רק פעמיים בלבד.

"עכשיו זה כבר פשוט מביך"

יש לציין כי בממלכה עוד לא התפרסם דיווח אחד על הרצון להיפרד מטן האח, אך נראה שזה באוויר לאור היכולת של הקבוצה, בטח בחודש האחרון. "ברור שאנחנו לא עקביים", אמר ההולנדי בסיום המשחק. "ההפסד הזה היה מיותר. לא היינו מספיק נמרצים או השקענו מספיק. אנחנו יודעים שהתוצאות האלה מתחת לסטנדרטים של המועדון".
טן האך המשיך: "הביצועים במחצית הראשונה היו בסדר. במחצית השנייה ספגנו שני שערים שטותיים. כדורגל משחקים 90 דקות, ואנחנו צריכים להשקיע מהרגע הראשון ועד האחרון. מה שכן, אף קבוצה לא יכולה להתמודד עם כל כך הרבה פציעות".
הקשר כריסטיאן אריקסן הוסיף: "העונה הזו עד כה היא צעד אחד קדימה ושניים אחורה. זה הרגיש ככה גם מול פורסט. אני בטוח שעוד נשתפר".
הפרשנים, כצפוי, לא מפסיקים לבקר את טן האח. "מ-45 הדקות האחרונות נגד אסטון וילה ל-45 הדקות הראשונות של המשחק מול פורסט הקבוצה הפכה מיעילה למגוחכת", הסביר נוויל. "עכשיו זה כבר פשוט מביך. כמה הזדמנויות אנטוני עוד יצטרך לקבל? זה מרגיש שהוא והשחקנים לא משחקים בשביל המאמן והקבוצה".
חלוץ בלקבורן רוברס לשעבר, כריס סאטון, המשיך באותו הקו: "חבר שלי שלח לי הודעה מקודם ושאל אם מנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה הכי משעממת בפרמייר-ליג. אתם יודעים מה, קשה להתווכח עם זה. הדבר שמטריד אותי עם טן האח הוא שאני לא יודע באיזה משחק הוא צפה כשהוא יוצא לעמדת הראיונות ועונה ככה. הגיע הזמן לקחת אחריות. הוא הוציא יותר מ-400 מיליון פאונד".