הכתרתו של לאו מסי ככדורגלן השנה של פיפ"א בטרס פרסי "The Best" שנערך אמש (שני) עוררה סערה לא קטנה ברחבי העולם. "הפרעוש" זכה בפרס בפעם השמינית בקריירה והשנייה ברציפות, אך רבים ציפו דווקא שארלינג הולאנד יזכה לאור השנה המדהימה שעברה עליו, במהלכה כבש 44 שערים (48 בעונת 2022/23) והוביל את מנצ'סטר סיטי לזכייה בטרבל (זכייה באליפות אנגליה, בגביע האנגלי ובליגת האלופות - בפעם הראשונה בתולדותיה).
בנורבגיה, מולדתו של הולאנד, הגיבו בזעם על הבחירה במסי: "אחרי עונה מלאת הצלחות במנצ'סטר סיטי, הולאנד היה המועמד הברור לזכייה גם אצל האוהדים וגם אצל חובבי הכדורגל. הוא שבר שיאי הבקעה, זכה בטרבל והייתה לו באמת שנה יוצאת דופן - ובכל זאת נגזלו ממנו שני תארים אישיים משמעותיים - "The Best" וכדור הזהב. זו פשוט גניבה. אפשר אפילו לקרוא לזה סקנדל".
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
תגובות סוערות לזכייה שלו. לאו מסי
(צילום: Carmen Mandato/Getty Images)
אביו של ארלינג הולאנד לאחר ההכרזה על זכייתו של מסי
בתקשורת האנגלית התגובות היו חלוקות. ב'Manchester Evening News' שמו דגש על הכעס של אוהדי סיטי שתוארו כ"זועמים על ההחלטה המוזרה בנוגע לזהות הזוכה בפרס 'The Best'. ארלינג הולאנד היה הפייבוריט לזכייה, אבל בסופו של דבר הפרס הלך ללאו מסי". ב'דיילי מייל' לעומת זאת, הציגו זאת בצורה יבשה וכתבו כי "מסי זכה בפעם השמינית בתואר כדורגלן השנה של פיפ"א. הוא עדיין הטוב ביותר".
ב'אס' הספרדי הגיבו בצורה יחסית חריפה וכתבו: "זו בושה לכדורגל, חוסר כבוד. אין אדם אחד שמאמין באמת שלאו מסי היה הכדורגלן הטוב ביותר בעולם בשנה שעברה".
גם בארגנטינה היו כאלה שמחו על זכייתו של מסי - שהוביל את הנבחרת הארגנטינאית לזכייה במונדיאל בסיום שנת 2022 לאחר 36 שנות המתנה. העיתונאי קלאודיו מאורי, שעובד בעיתון "La Nación" הודה כי לא הצביע למסי במקום הראשון, ולאחר זכייתו בפרס אמר עליו: "הוא אולי השחקן הכי טוב אי פעם, אבל במקרה הזה הוא זכה מהספה".
אגב, מיד לאחר ההכרזה על זכייתו של מסי בתואר כדורגלן השנה, המצלמה התמקדה באלפי הולאנד - אביו של ארלינג - שהגיב בהרמת גבה, פשוטו כמשמעו.