לאחר הניצחון על מכבי חיפה במשחק העונה, מכבי ת"א רוצה להשיג נקודות בכורה בליגה האירופית אחרי שהפסידה לבראגה ומיטיולן בשני המחזורים הראשונים. ביום חמישי הצהובים יקוו לעשות זאת כש"יארחו" בסרביה את סוסיאדד במסגרת המחזור השלישי של המפעל (19:45).
לקראת המשחק, חלק מאוהדי היריבה הבאסקית קראו לפעול נגד היריבה הישראלית: "הפסיקו עם ההלבנה של ישראל דרך הספורט. בואו לא ננרמל את רצח העם שמבצעת ישראל. החוצה מאופ"א!". המטרה מאחורי הקמפיין, שמובל על-ידי תנועה הנקראת Donostia-Palestina היא לסחוף גם את שחקני סוסיאדד ואת המועדון כדי ליצור הזדהות עם הפלסטינים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי סוסיאדד
אוהדי סוסיאדד
אוהדי סוסיאדד
(REUTERS/Manon Cruz)
באתר 'מונדו דפורטיבו' דווח כי כמה מאוהדי הקבוצה, בנוסף לשחקן הקולנוע והקומיקאי גורקה אוצ'ואה ועוד כמה עיתונאים הצטרפו ליוזמה והפיצו את הפוסט עם הקריאה לעיל, שפורסמה ברשתות החברתיות.
אוהדי סוסיאדד, כמו לא מעט אוהדים של קבוצות מחבל הבאסקים, ובספרד בכלל, הביעו לא אחת תמיכה בפלסטינים וידועים כאנטי-ישראלים. בלא מעט ממשחקי הקבוצה הונפו דגלי פלסטין ונשמעו קריאות נגד ישראל.
בצד המקצועי, ב'מונדו דפורטיבו' ריאיינו את חואן פאבלו קולינאס, שעמד בין הקורות של הצהובים בשנים 2013-2015 ואף שימש כמאמן השוערים של הקבוצה ב-2023 תחת אייטור קראנקה (ועזב כשרובי קין מונה במקומו בתחילת העונה שעברה). שוער העבר סיפר על הרושם שלו מהכדורגל הישראלי וגם התייחס לאקסית, אותה הוא מכיר היטב.
2 צפייה בגלריה
סיפר לתקשורת הספרדית על רשמיו מהכדורגל הישראלי. חואן פאבלו קולינאס
סיפר לתקשורת הספרדית על רשמיו מהכדורגל הישראלי. חואן פאבלו קולינאס
סיפר לתקשורת הספרדית על רשמיו מהכדורגל הישראלי. חואן פאבלו קולינאס
(צילום: אורן אהרוני)
"מכבי ת"א היא ריאל מדריד של ישראל", הצהיר חואן פאבלו בפתיחת דבריו. "כשהגעתי לקבוצה התרשמתי מאוד מהרמה הטכנית והפיזית של הכדורגל הישראלי, אבל מבחינה טקטית היו לא מעט חסרונות. בספרד אנחנו רגילים שמנחילים לשחקנים צעירים ידע מסוים מההתחלה, ובישראל זה קצת חסר".
בנוסף, חואן פאבלו סימן את השחקנים המסוכנים של מכבי ת"א: "דור פרץ הוא עילוי מבחינה פיזית. הוא אוהב לרוץ מרחבה לרחבה ומרגיש בנוח ככל שהמשחק יותר פתוח. גבי קניקובסקי הוא שחקן מוכשר עם הרבה איכויות. הוא מיומן וזריז. איסוף סיסוקו עושה את רוב העבודה במרכז הקישור".
באתר הספרדי הזהירו את סוסיאדד משאננות: "על פניו מכבי ת"א נראית יריבה נוחה, אבל אי אפשר להתעלם משיאנית התארים בישראל". בנוסף, הזהירו מפני ערן זהבי, על אף שזה לא מקבל הרבה קרדיט העונה: "הוא אומנם התחיל את העונה כשחקן ספסל, אבל הקפטן הוא שחקן מנוסה וכבש 20 שערים בכל עונה מאז שחזר לקבוצה".
פורסם לראשונה: 08:31, 22.10.24