נשיא ההתאחדות האיטלקית, גבריאלה גראבינה, הצהיר השבוע במסיבת עיתונאים שאיטליה שוקלת להגיש הצעות לאירוח יורו 2028 ומונדיאל 2030. כעת מסתבר שאלופת אירופה הטרייה כבר פעלה בנושא מאחורי הקלעים.
על פי דיווח ב"אתלטיק", האיטלקים, תקשיבו טוב, בוחנים שיתוף פעולה מעניים לאירוח הגביע העולמי ב-2030 לצד ערב הסעודית. על פי אותו פרסום, ערב הסעודית חשבה בתחילה להגיש הצעה לאירוח הטורניר יחד עם מצרים ומרוקו, אולם במדינה מפקפקים באפשרות שטורניר כזה יהיה מספיק אטרקטיבי או שיעמוד בדרישות פיפ"א. לכן פנו לאופציה המעניינת.
2 צפייה בגלריה
גביע העולם
גביע העולם
טוב, על הגשת אירוח כזו טרם שמענו
(צילום: getty images)
2 צפייה בגלריה
קייליני עם הגביע
קייליני עם הגביע
איטליה היא מחזיקת היורו הטרייה
(צילום: gettyimages)
את האמת, אם מסתכלים על אירועי השנה האחרונה - הדבר לא נשמע כל-כך הזוי, גם אם שתי המדינות רחוקות אחת מהשנייה בלמעלה מ-5,000 ק"מ. הרי היורו האחרון התקיים ב-11 מדינות שונות ובכלל, בשנים האחרונות ישנו טרנד של אירוח אירועים גדולים במשותף.
בגביע העולם ב-2030 יציינו 100 שנים למונדיאל הראשון שהתקיים באורוגוואי ואיטליה וסעודיה הן לא היחידות שמעוניינות לארח את הטורניר. רק לאחרונה, עוד לפני גמר היורו, טענו באנגליה כי הם רוצים להגיש הצעה לאירוח יחד עם אירלנד. גם אורוגוואי רוצה לארח את המונדיאל ביחד עם ארגנטינה פרגוואי וצ'ילה.