ריאל מדריד אמנם סגרה אתמול (שלישי) שנה שלמה ללא הפסד בליגה הספרדית, אך אוהדיה סבלו מלא מעט דפיקות לב לפני שחגגו את ה-2:3 על אלאבס במחזור השביעי.
שערים של לוקאס ואסקס, קיליאן אמבאפה ורודריגו העניקו לבלאנקוס יתרון 0:3 מבטיח כבר בתחילת המחצית השנייה, אבל קרלוס בנאוידס (85) וקיקה גרסיה (86) כבשו תוך דקה ואלאבס כמעט וחילצה נקודה דרמטית.
3 צפייה בגלריה
אמדריק
אמדריק
אנדריק מבקש תחנונים משופט המשחק, אתמול
(צילום: Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)
שער מבריק לאמבאפה ב-2:3 של ריאל על אלאבס
(באדיבות ONE)

ועדיין, הסיפור הגדול שעסקו בו בספרד היה דווקא אירוע שנרשם לפני השערים המצמקים של אלאבס וקשור לשחקן שעלה מהספסל במחצית השנייה, אנדריק. הכישרון הברזילאי בן ה-18, שנכנס לשחק רק בדקה ה-69, נראה בועט בחוזקה, רבע שעה מאוחר יותר, במגן האורח, סנטיאגו מוריניו - עבירה שהייתה מחייבת הרחקה, אך השופט מונייס רואיס הסתפק בצהוב בלבד. גם צוות ה-VAR בחר שלא להתערב.
"זה אדום ברור, אין בכלל ספק", ניתחו ב"אס" המדרידאי, שם ביקשו חוות דעת גם משופט העבר איטוראלדה גונסאלס. "למרות שרמת הסכנה הייתה נמוכה, העובדה כי לא היה רצון להגיע לכדור צריכה הייתה לגרום לשופט להרחיק אותו", טען גונסאלס.
3 צפייה בגלריה
אמדריק
אמדריק
בלב הסערה. אנדריק
(צילום: Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)
מי שרתח מזעם על ההחלטה של השופט היה מאמן אלאבס, לואיס גרסיה פלאסה, שאף רשם עימות קולני עם קרלו אנצ'לוטי בסיום. "זה כרטיס אדום", טען פלאסה במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. "היינו צריכים לשחק את עשר הדקות האחרונות נגד עשרה שחקנים של ריאל".
פלאסה המשיך באותו הקו: "זה אדום ברור, אף אחד לא יכול להגיד שזה לא היה. אם השופט לא ראה את זה, בשביל זה נועד ה-VAR. אולי ריאל קיבלה צהוב אחד יותר מדי במהלך ההתמודדות, אבל לגבי אנדריק - זה אדום בוהק". אנצ'לוטי נשאל גם כן על כך, אך היה זהיר בדבריו: "אני לא יכול להביע את דעתי, לא ראיתי את האירוע".
3 צפייה בגלריה
פלאסה כועס על אנצ'לוטי בסיום המשחק
פלאסה כועס על אנצ'לוטי בסיום המשחק
פלאסה כועס על אנצ'לוטי בסיום המשחק
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
מה שכן, אנצ'לוטי הוסיף כי שחקניו צריכים להיות יותר רגועים, אחרי שפדריקו ואלוורדה, ויניסיוס ג'וניור ולוקה מודריץ' ספגו צהוב בגלל ויכוחים עם השופט. "החוקים השתנו, ואנחנו צריכים להתרגל לזה", אמר אנצ'לוטי. "אנחנו חייבים להפסיק להתווכח עם השופטים".
אמבאפה הוחלף בדקה ה-80 לאחר שהרגיש כאבים ברגלו, ארבעה ימים לפני הדרבי הראשון שלו מול אתלטיקו בליגה, אך אנצ'לוטי אמר שהוא לא מודאג מכך. "הוא בסדר, הוא רק חטף מכה קלה וביקש מנוחה", הסביר האיטלקי. "הקבוצה משתפרת וזה טוב עבורנו. יש לנו לוח משחקים תובעני, אבל אלה החיים".