במשחק הראשון שלהן במונדיאל הנשים 2023, גרמניה, סגנית אלופת אירופה שנמצאת במקום השני בדירוג פיפ"א, הביסה 0:6 את מרוקו, סגנית אלופת אפריקה שנמצאת במקום ה-72 בדירוג פיפ"א. אף אחד לא היה מאמין אז לתסריט שבו המנצחת, שהיא אימפריית כדורגל נשים, תודח עוד בשלב הבתים, בעוד המובסת תחגוג עלייה לשמינית הגמר. גם בטורניר עמוס בהפתעות - ברזיל והאלופה האולימפית קנדה למשל לא עלו לשלב הבא - זה מופרך מדי.
עוד על מונדיאל הנשים
ובכן, היום (חמישי) זה מה שקרה. מרוקו רשמה ניצחון שני ברציפות עם 0:1 על קולומביה וסיימה שנייה בבית 8 עם שש נקודות - קולומביה מקדימה אותה עם שש נקודות אבל הפרש שערים עדיף - בעוד ה-1:1 של גרמניה נגד דרום קוריאה הספיק לה רק עבור המקום השלישי עם ארבע נקודות. זו הפעם הראשונה אי פעם שגרמניה לא עוברת את שלב הבתים של המונדיאל, כשהיא לקחה חלק בכל שמונת הטורנירים הקודמים.

דרום קוריאה - גרמניה 1:1

אלופת העולם ב-2003 ו-2007 הפסידה לקולומביה במחזור השני של שלב הבתים, אבל הודות להפרש שערים נהדר זכר ל-0:6 על מרוקו, הייתה צריכה רק לנצח דרום קוריאה, שהפסידה בשני משחקיה הראשונים, כדי לעלות לשמינית הגמר.
אבל לסגנית אלופת אסיה היו תוכניות אחרות, וסו-יון צ'ו העלתה אותה ליתרון כבר בדקה השישית. אלכסנדרה פופ, הכוכבת הגדולה של גרמניה, השוותה בדקה ה-42 עם השער הרביעי שלה בטורניר, ובמחצית השנייה גרמניה לחצה עם כל מה שיש לה - אבל לא הצליחה למצוא את השער הנוסף שהיה עושה את ההבדל. בדקה ה-66 גרמניה כבר חגגה אחרי שג'ול ברנד מצאה את הרשת, אבל שופטי המסך התערבו והשער נפסל עקב נבדל.
5 צפייה בגלריה
פופ מאוכזבת
פופ מאוכזבת
השער שלה לא הספיק. פופ מאוכזבת
(צילום: REUTERS/Dan Peled)
5 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת גרמניה
שחקניות נבחרת גרמניה
לא מאמינות. שחקניות נבחרת גרמניה
(צילום: REUTERS/Dan Peled)
אגב, גם במונדיאל הגברים ב-2018 הייתה זו דרום קוריאה שהדהימה את גרמניה ומנעה ממנה להעפיל משלב הבתים.

מרוקו - קולומביה 0:1

אחרי ה-0:1 על דרום קוריאה, הנבחרת הערבית הראשונה אי פעם בתולדות מונדיאל הנשים תפסה את המקום השני בזכות שער של אניסה לחמרי (45+4), מיד אחרי החמצת פנדל של ג'יזליין צ'באק. כל זאת קצת יותר מחצי שנה אחרי ההישג ההיסטורי של נבחרת הגברים שהגיעה לחצי הגמר בקטאר. קולומביה, שהגיעה למשחק בידיעה שהיא תשתתף בשמינית הגמר, סיימה במקום הראשון למרות ההפסד בזכות הפרש שערים עדיף (2+ לעומת 4- של מרוקו).
קולומביה תפגוש בשמינית הגמר את ג'מייקה המפתיעה, שסיימה במקום השני בבית 6 אחרי שהדיחה את ברזיל. מרוקו תפגוש את צרפת החזקה, שבשנה שעברה הודחה בחצי גמר היורו על ידי גרמניה.
5 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת מרוקו חוגגות
שחקניות נבחרת מרוקו חוגגות
קצת יותר מחצי שנה אחרי ההישג של הגברים, גם נשות מרוקו מדהימות את העולם
(צילום: AP Photo/Gary Day)
5 צפייה בגלריה
נאג'ת ברדי  נוהאילה בנזינה
נאג'ת ברדי  נוהאילה בנזינה
היסטוריה. נאג'ת ברדי ונוהאילה בנזינה
(צילום: Paul Kane/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
מרוקו
מרוקו
מקום 72 בדירוג פיפ"א. מרוקו
(צילום: EPA/RICHARD WAINWRIGHT)