לראשונה מזה כמה שנים, הגיע ארסנל למשחק בליגת האלופות נגד באיירן מינכן כשהיא לא בעמדת נחיתות. התותחנים ניצבים בפסגת הפרמייר-ליג ובשיאו של מאבק אליפות משולש עם ליברפול ומנצ'סטר סיטי, בעוד הבווארים נמצאים בעונה חלשה בזירה המקומית והם בדרך לאבד את האליפות לראשונה אחרי 11 שנים רצופות. אולי בגלל זה, הלונדונים יצאו עם תחושת פספוס אחרי ה-2:2 בין שתי הקבוצות אתמול (שלישי).
בארסנל כעסו על השיפוט אתמול, במיוחד בנוגע לשתי החלטות: הכשלה מצדו של מנואל נוייר ברחבה על בוקאיו סאקה שזכתה להתעלמות מהשופט, והשנייה היא אי הרחקתו של הארי קיין, שנראה שולח מרפק לפניו של גבריאל. בסיום המשחק טענו התותחנים כי לתחושתם הם "נשדדו".
3 צפייה בגלריה
שחקן ארסנל בוקאיו סאקה מול שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
שחקן ארסנל בוקאיו סאקה מול שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
ארסנל נשדדה? בוקאיו סאקה מול מנואל נוייר
(Shaun Botterill/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
שחקן ארסנל בוקאיו סאקה בא בטענות לשופט גלן נייברג
שחקן ארסנל בוקאיו סאקה בא בטענות לשופט גלן נייברג
שתי הקבוצות באו בטענות לשופט גלן נייברג
(Reuters/Matthew Childs)
לאנדרו טרוסאר, שכבש את השער השני של ארסנל, התייחס לשיפוט: "זה היה נראה לי כמו פנדל ברור. לא ראיתי את ההילוך החוזר, אבל לדעתי היה מגע ברור בין נוייר לסאקה". על המשחק עצמו אמר הבלגי: "אנחנו לא מרוצים מהתוצאה, אבל אחרי שהיינו בפיגור אנחנו נסתפק בתיקו. אני חושב שהתחלנו את המשחק היטב ולדעתי יכולנו להבקיע שניים או שלושה שערים. בסופו של דבר האיכות של באיירן פגעה בנו".
מאמן ארסנל, מיקל ארטטה: "הבקענו שער יפה, אבל מיד לאחר מכן המשחק השתנה. זו ליגת האלופות, ואם אתה עושה טעויות - אתה תיענש על כך. יש בי הרבה אמונה ואני משוכנע שנוכל לנצח אותם בגומלין. נצטרך להתכונן היטב".

גם בבאיירן תוקפים את השופט

לצד הטענות של ארסנל, גם בקבוצה של תומאס טוכל משוכנעים שקופחו ושהגיע להם פנדל נוסף (מלבד זה ששלח הארי קיין פנימה). בדקה ה-66 שוער ארסנל דויד ראיה מסר כדור מבעיטת חמש לגבריאל, שתפס את הכדור בידו, הניח אותו על תיבת החמש ומסר אותו בחזרה לראיה. המקרה הזה לא נתפס במצלמות, אך בבאיירן זעמו.
3 צפייה בגלריה
נגיעת היד ההזויה של גבריאל
נגיעת היד ההזויה של גבריאל
נגיעת היד ההזויה של גבריאל
(צילום מסך)
תומאס טוכל סיפר בסיום שהוא דרש הסברים מהשופט, ונדהם מתשובתו: "הוא אמר לי שזו 'טעות של ילדים' ושהוא לא מתכוון לשרוק לפנדל על דבר כזה במשחק רבע גמר ליגת האלופות. זה טיעון נוראי. הוא אמור לפסוק בהתאם למה שהוא רואה, והייתה שם נגיעת יד ברחבה. למי איכפת אם זו טעות של ילדים או טעות של מבוגרים. אנחנו מאוד כועסים, מדובר בהחלטה גדולה מאוד שהלכה נגדינו".
על המשחק עצמו: "אני חושב שהיינו יכולים לנצח, הייתה לנו הזדמנות גדולה של קינגסגלי קומאן לקראת הסיום. זה היה משחק מאוד קשה נגד יריבה מצוינת. האוהדים דחפו אותם. אני חושב שבסופו של דבר מדובר בתוצאה טובה מבחינתנו".