אחרי הפיטורים המפתיעים של יוליאן נגלסמן והחלפתו בתומאס טוכל, באיירן מינכן הציגה היום (שבת) את המאמן החדש שחתם על חוזה עד יולי 2025.
עבור טוכל בן ה-49, שפוטר מצ'לסי בספטמבר, מדובר בחזרה ראשונה למולדתו מאז שעזב את בורוסיה דורטמונד ב-2017. "זה כבוד גדול להיות חלק מהמועדון הזה", סיפר המאמן. "ה-DNA של באיירן הוא לנצח הכול, אנחנו יכולים לזכות בכל התארים. התזמון אכן מפתיע, לא ציפיתי לזה ולא היה בינינו קשר לפני כן. דברים השתנו במהירות. חשבתי בכלל שאמשיך את הקריירה שלי מחוץ לגרמניה. ריאיון העבודה הראשון היה בשלישי בערב והסכמתי תוך זמן קצר".
2 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
"המטרה הראשונה היא ליצור חיבור עם השחקנים". טוכל
(צילום: רויטרס )
הבכורה של טוכל תהיה בקלאסיקר מול האקסית דורטמונד, שניצבת בפסגת הבונדסליגה עם 53 נקודות, בעוד באיירן במקום השני עם 52 נקודות. "מצפה משחק ענק, שבהתחשב במצב הוא גדול יותר מבחינתנו", אמר המאמן החדש. "זה ה-משחק של הכדורגל הגרמני והוא נפיץ יותר לאור הפיגור שלנו והריצה של דורטמונד. אנחנו בשלב קריטי של העונה. חשוב שננצח ונעשה הכול כדי לזכות בליגה, בליגת האלופות ובגביע. אבל המטרה הראשונה היא ליצור חיבור עם השחקנים. ברור לי שלא כולם מרוצים מהשינוי, הדרך המהירה ביותר להחזיר ביטחון היא דרך מגרש האימונים".
עוד לפני כן, סיפר חסן סליחמידז'יץ', המנהל המקצועי, על ההחלטה לפטר את נאגלסמן: "זו לא הייתה החלטה קלה. היו לנו יחסי עבודה טובים מאוד עם יוליאן. אני יודע שזו גם לא החלטה פופולרית. חשבנו על זה ואנחנו חושבים שקיבלנו את ההחלטה הטובה ביותר עבור באיירן".
2 צפייה בגלריה
חסן סליחמידז'יץ' תומאס טוכל אוליבר קאן
חסן סליחמידז'יץ' תומאס טוכל אוליבר קאן
מימן לשמאל: סליחמידז'יץ', טוכל וקאן
(צילום: EPA)
מנכ"ל המועדון אוליבר קאן הוסיף: "כחלק התהליך, היה בראש סדר העדיפויות לדבר עם יוליאן ולהודיע לו על ההחלטה שלנו ועשינו את זה אתמול. זו הייתה שיחה מאוד פתוחה, וכמובן שיש דברים יותר נחמדים בחיים. הסברנו לו את המצב ומה ראינו, והוא הבין את זה. יש לנו מחשבות דומות בהרבה תחומים, וכך דימיינו את זה אחרי שעבדנו יחד בפתיחות ובכנות במשך כמעט שנתיים".
כמאמן, זכה טוכל בגביע הגרמני עם דורטמונד (2016/17); עם פ.ס.ז' זכה באליפות ב-2018/19, ובעונה שלאחר מכן חגג איתה אליפות, זכייה בגביע הצרפתי ובגביע הליגה, והוביל אותה עד לגמר ליגת האלופות, שם הפסידה 1:0 לבאיירן; עם צ'לסי זכה בליגת האלופות בעונתו הראשונה בקבוצה (2020/21).