כמעט שנה, 334 ימים ליתר דיוק, לאו מסי לא שיחק לעיני הקהל הביתי בארגנטינה. מסתבר שהיה שווה לחכות. הלילה (בין שלישי לרביעי) "הפרעוש" הלהיב את עשרות אלפי האוהדים שהגיעו למונומנטל בבואנוס איירס עם הופעת שיא נוספת - שלושער ושני בישולים ב-0:6 המוחץ של ארגנטינה על בוליביה במוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה.
מוליכת הבית ואלופת העולם סגרה את הסיפור כבר במחצית הראשונה. טעות בהגנת בוליביה הובילה כבר בדקה ה-19 לשער הראשון (והלא אחרון כמו שהבנתם) של מסי במשחק. שתי דקות להפסקה מתפרצת קטלנית של האלביסלסטה הסתיימה במסירה של מסי ללאוטרו מרטינס, שמול שער חשוף בעט פנימה.
4 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
הופעת ענק. מסי
(צילום: Luis ROBAYO / AFP)
4 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
גם לאוטרו יודע מי כוכב הערב
(צילום: JUAN MABROMATA / AFP)
בתוך תוספת הזמן של המחצית השנייה היה זה שוב מסי, שמצא את חוליאן אלבארס שלא נכשל מול גיז'רמו ויסקארה האומלל. המחליף טיאגו אלמדה כבש את הרביעי של אלופת העולם (69) והדקות האחרונות של ההתמודדות היו שייכות, איך לא, למסי.
מחליף אחר, אסקייל פלאסיוס, מצא בדקה ה-84 את הכוכב בן ה-37, שהיתל בהגנת בוליביה ובעט כדור, בו ויסקארה רק נגע לפני שחדר פנימה. כעבור שתי דקות עוד מבצע אישי של מסי הסתיים בבעיטה לפינה השמאלית ולרשת. וואו.
4 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
חזר לחגוג לעיני הקהל הביתי
(צילום: Luis ROBAYO / AFP)
היה זה השלושער העשירי בקריירה של מסי בנבחרת הלאומית - והראשון מאז שרשם זאת ב-0:7 על קורוסאו ב-28 במרץ בשנה שעברה. לארגנטינה יש כעת 22 נקודות בראש הבית בדרא"מ, שלוש יותר מקולומביה.
קולומביה נותרה צמודה לארגנטינה בטבלה הודות ל-0:4 ביתי קליל על צ'ילה, אחת הנבחרות המאכזבות ביבשת בשנה האחרונה. דבינסון סאנצ'ס כבש ראשון (34), חאמס רודריגס מצא את לואיס דיאס לשני (52) וגם ג'ון דוארן (82) - שנמצא בכושר שיא בקריירה ועלה גם בנבחרת כמחליף - ולואיס סיניסטרה (93) השתתפו בחגיגה.
4 צפייה בגלריה
שחקני ברזיל מאושרים. יש להם סיבה טובה
שחקני ברזיל מאושרים. יש להם סיבה טובה
שחקני ברזיל מאושרים. יש להם סיבה טובה
(צילום: NELSON ALMEIDA / AFP)
גם ברזיל, אחרי תקופה די מאכזבת, ממשיכה לחזור לעצמה וחיברה ניצחון שני במוקדמות - 0:4 מרשים על פרו. ראפיניה כבש צמד פנדלים (38 ו-54). לואיס הנריקה הוסיף בישול לאנדראס פריירה (71) שהוסיף שער (74) שסגר עניין.
אורוגוואי השלישית (16 נקודות) איכזבה עם 0:0 ביתי מול אקוואדור החמישית (13). פרגוואי עלתה למקום השישי עם 1:2 ביתי על ונצואלה. ג'ון אראמבורו כבש ראשון לאורחת (25), אבל המחליף אנתוניו סנבריה הפך עם צמד (59 ו-74).